Feliway! OT
Idag köpte jag en feliway adapter som man sätter i väggen. Den har nu suttit i väggen i ca 6 timmar. Den känns mycket varm och jag undrar om det verkligen ska vara så. Har någon här erfarenhet av en sådan feliway? Ska den bli varm? Blir lite orolig att den kanske börjar brinna…
//Lotta
Jag har använd den tidigare också och adaptern blir väldig varm och jag hade ganska länge ungeför en månad utav att ta bort den när vi skaffade våran vuxen hona. Det ska bli spännande att höra fler som har använt den om fler upplever att adapter blir varm. 
#1 Tack för det snabba svaret… Bra att veta att det finns fler som upplevt den vara varm.. Då låter jag den sitta kvar i eluttaget ett tag till :-)
Fler som upplevt samma sak, att den blir varm?
//Lotta
Mm, Feliway adaptern blir varm. Har aldrig hört talas om att den kan ta eld. Jag har haft adapter i 3 år nu kontinuerligt. Är väldigt positivt inställd till både adaptern o sprayen.
För en av våra katter är adaptern i stort sett nödvändig och har inneburit en stor skillnad i beteende.
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
Tack för ditt svar, nu känner jag mig säkrare ändå :-)
//Lotta
Ursäkta, vad är det förnått???
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
#5 Feliway avger "måbra" hormoner till katter som har tex. beteendeproblem såsom rangordning,kisseri,stress-symptom etc.Bra att ha tex när man ska in en ny katt till ett katteri.
Min erfarenhet har inte varit positiv tyvärr:((
Ja,den blir varm.Ingen fara. Men det hjälpte inte till en katt som jag hade tidigare.Hon bajsade på golvet var och när det passade henne.Den här metoden var helt kass till henne…
Men jag ska ändå prova den framöver till andra problem som kan uppstå….Tex sprayen ska jag köpa när jag ska åka på nästa utställning med katterna som ska ha premiär:)

Stämmer, blev mkt varm när vi använde våran här hemma med! Tror till och med att det står på förpackningen att den blir varm!
Värmen är det som gör att doften/vätskan dunstar ut i rummet tror jag, hmm..?
Våran blev iallfall med mkt varm!
Håller med #3 helt och hållet, har använt den in flera år utan några problem 
Jag har också använt Feliway från och till under många år, och adaptern blir varm.
Tack för alla svar.. :-)
Nu kan jag sova gott i natt :-)
//Lotta