Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1909 ggr
Ilya
0

Skillnad kön emellan?

Ni som har erfarenhet av båda könen, har ni märkt någon skillnad mellan flickor & pojkar?

Denna kommentar har tagits bort.
ProvinsiaRivers
0

Inte på rasen ragdoll nämnvärt:) Kanske,kanske att kastratkillarna har en mera avslappnad syn på tillvaron och är lättare att hantera men det beror ju helt på temperamentet också…Rasen i sig är ju så social och tillgiven sina människor så egentligen spelar det ingen roll vilket kön man väljer i slutändan.Kolla hur temperament är på föräldrarna om du söker ragdoll eller katt överhuvudtaget.

Fyrpihls
0

Jag håller också på att hanar generellt är trevligast som sällskapskatter.. fast en kastrerad hona kan ju också vara väldigt trevlig, men jag tycker nog ändå hane..

Nu har ju jag i och för sig bara okastrerade honor eftersom jag har uppfödning, men generellt har jag fått för mig att hanar är mer coola överlag…

Miggy
0

Jag har också fått intrycket att ragdollkillar är mer coola, mer tillgivna och avslappnade och sociala. Detta var också anledningen till att jag valde att ha två killar som sällskapskatter. Å andra sidan har jag stött på ett fåtal som varit supergulliga, men överlag har killarna varit snäppet socialare etc.

Evenstars
0

# 2 Jag håller med Paulina, på Ragdoll, från individ till individ. Generellt är ju Ragdoll sociala myskatter! Hos oss är de absolut keligaste och riktiga myyyyskatterna två honor och två hanar.

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

emimollie
0

Nu har ju ni föregående säkert mycket mer att jämföra med, speciellt ni uppfödare!

Men våran hona, eller våra honor, är verkligen världens trevligaste och mysigaste! Vet inte om det är just att dom är som dom är eller om det inte är någon större skillnad eftersom jag inte levt med både honor och hanar samtidigt. Men våran ragdoll hona är fertil och hur go som helst och verkligen helt galet sällskapssjuk!

Tror mycket att det är från individ till individ. Men visst kan det finnas en viss skillnad överlag, kan inte säga så mycket om det själv som sagt!

Intressant tråd ändå, fick fundera lite därGlad

Glad isåfall om tidigare talare har rätt att jag välsignats med två härliga honorCool

elyse
0

Jag har bara två kastrerade hanar till sällskap, men de är ganska olika - en är väldigt "på" medan den andra är mer avvaktande och hellre observerar än är med.