Erfarenheter PlaqueOff
Hej någon som har erfarenheter av PlaqueOff till katter?
Ja, jag kör det lite då och då på min kastrat-hane. Sist vi var hos vet sa de att han hade väldigt fina tänder… Men han är ju bara 2 år än så länge.
Men jag kör det på hunden också och måste säga att det funkar väldigt bra, tillsammans med märgben. Har aldrig skrapat hennes tänder och hon är ändå 6,5 år!
/ Therese
tack för svar!
Vissa påstår att det inte är bra för katter, vissa påstår att det fungerar kanon, bla veterinärer.
Vågar man ge det för unga katter också?
Det är ingen fara att ge PlaqueOff till katt.
Däremot kan jag komma med en liten nyhet, de håller på för fullt att utveckla en version som bara är anpassad för katt (och som då är mer effektiv på katt). Den som finns nu är ju anpassad både för hund och katt.
Så i framtiden (vet inte exakt när) kommer en ny version enbart för katt =)
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Min hane fick kristaller i urinen för ett par år sedan, då hade jag gett honom plaque off. Sedan har jag läst en hel del om det på nätet på ex Natural Cat-forumet där det finns en massa kunniga människor och enligt dem är mineralinnehållet helt åt skogen när det gäller katt, och då skulle min hanes sjukdom inte vara någon slump. Jag har i alla fall inte vågat ge det sen dess fast jag har en massa kvar, och dessutom vunnit på utställningar. Jag är kluven…
---------------------------------------------------------------------------
Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com
Cheeserica! nu fick jag kalla fötter… Ska nog sluta med PlaqueOff på Simba. Vill ju inte ha kristaller…
Kram, Therese

Sökte upp en gammal tråd på Naturalcat och kanske är min oro obefogad egentligen. Ni kan ju läsa och avgöra själva. :)
Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com