OT - Kameran ger upp.
Jaha, nu har kameran snart laggt av helt. Det har varit med i 3 år och orkade inte längre. Kan fortfarande använda den men eftersom något är fel med autofokusen blir iaf 80% av bilderna suddiga som tusan.
Tycker att en kamera för 8.000:- ska hålla mer än 3år?!
Ja, det tycker man. Vad är det för kamera du har?
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

Ja det beror ju lite på hur mycket använd den är förstås, jag pensionerade min gamla 350D förra sommaren och då hade den levt långt över sin beräknade livslängd i antal bilder. Med nytt batteri så fungerar den dock utmärkt och min lillebror har tagit över den för tillfället!
Ursäkta sidospåret. :) Har du provat kolla så det inte bara är objektivet som krånglar?
---------------------------------------------------------------------------
Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com
---------------------------------------------------------------------------
Inge
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Inge
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
En Canon EOS 400D, har tagit över 30.000 bilder räknade jag ut i helgen. Kanske dags att pansionera den nu? 
Har kollat med 3 olika objektiv och det blir samma sak. Har även 2 batterin till den.
Jag har också en 400D och har tagit också måååååånga bilder med den. Har du testat att noll ställa till fabriks inställningar ? Man ska minst kunna ta över 100.000 exponeringar(bilder). Annars är något med sensor som har blivit knås. Har du ändrar firmware kanske ?
Firmwere? 
Ska återställa kameran nu i helgen så vi får hoppas 
Firmware är mjukavaran till kameran men eftersom du vet inte vad det är så det lugnt då kan inte vara det! Hoppas att det hjälper att återställer fabriksinställningar.
Har en annan misstanke också vad det kan beror på… Det är nämligen sa att en vännina skaffade också en systemkamera och jag skulle hjälpa henne med att lära sig den och hon hade kommit åt en liten knapp som ligger ungeför övanpå objektivet den knappen står för automatik och manuell läge när man ställer om skräpan.
Så nu undrar jag kanske också du har kommit åt den knappen och kanske därför du få suddiga bilder för även fast man har ställt automatiskaläge på kameran om den lilla knappen står fel also på manuellt läge så ställer inte skärpan automatisk.
Skickar med en bild så du vet ungeför vad du ska titta efter!
Lycka till! Hoppas att det löser sig!
Den tabbe har jag gjort förut, men eftersom det är lika med båda objektiven + kusinens objektiv måste det ha och göra med kamerahuset (om inte nu alla 3 skulle ha fått samma fel då)