Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1473 ggr
sturee
2010-05-01 21:38
0

Douglas igen! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej! Här är vi igen med ännu en fråga! Det är såhär att Douglas har en vana att bitas i ansiktet :P

Han brukar alltid pussas väldigt mycket i ansiktet och ofta så nafsar han även lite försiktigt på mig.. Men det tycker jag är lite charmigt.

Men varje morgon (tidigt) så kommer han alltid till min sambo och kan bita till riktigt ordentligt i näsan eller ögonbrynet. Vad beror detta på? Är det uppmärksamhet han vill ha? Att han tycker vi kan stiga upp?

Han är ju väldigt mån om att alltid väcka oss med pussar och buffar på morgonen. Men just dehär bitandet i min sambos ansikte..

Han har testat att ignorera och fya men inget hjälper.

P.s. En fin bild på mitt hjärta också :)

Marrics
2010-05-01 21:44
0

Morra åt han! Djupt och länge. Testa

sturee
2010-05-01 22:09
0

Har testat de också.. Alla sortes "fyanden".

englagirl
2010-05-02 01:55
0

Skrattande

jag tror ni får en massa kärleksbett på morgonen, det är väl mysigt?

Flört

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

sturee
2010-05-02 12:32
0

Jo, ja absolut! Jag tycker de kan vara lite charmigt med de lite "naffsandet" ibland. Men min sambo är inte helnöjd då detta sker varje morgon jätte tidigt och väcker honom jämt.

Han kan alltså bita till ordentligt. Härom dagen så sa han inget när han bet och då bet han bara hårdare och hårdare..

Han biter aldrig mig på de sättet kan jag ju tillägga.

Addiction
2010-05-02 13:19
0

#4 Prova något som är helt oväntat för Douglas, typ släng täcket över honom eller något, eller ha en spraya vatten på honom? Jag tror att han bara vill gosa och ha uppmärksamhet men det är ju inte kul när det gör ont och blir till en jobbig morgon!

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

David
2010-05-02 14:54
0

Ska du ställa Douglas på någon utställning?

Skulle rekommendera att ni inte sprayar vatten på honom då, eftersom det ljudet förekommer rätt ofta på utställningar, och förknippar han det med något negativt kan det bli lite tokigt…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

herakai
2010-05-02 15:42
0

Hur reagerar han om ni bara plockar ner honom på golvet när han biter? Han vill ju uppenbarligen vara i sängen (och i ansiktet på er), och om han inte får det när han bits kanske han kopplar att man måste vara "snäll" för att få vara i sängen.

Funkade på min förra ragdoll när hon hade tåbitarperioder; tror att jag satte ner henne ur sängen tre gånger och sedan lekte hon snällt med mina tår, utan att bita.

sturee
2010-05-02 18:54
0

Vi har testat det också. Jag gör ju även det när han blir för jobbig på nätterna. Kan sätta ner honom flera gånger varje natt, han tröttnar ju tillslut men är på att igen natten efter :)

Rosino
2010-05-02 19:09
0

Blås på honom.

Är han okastrerad? Kanske han övar sig på parningsgrepp Glad

sturee
2010-05-03 00:21
0

#9  Blåser gör vi också.. och som sagt, med vissa repitioner varje natt/morgon så ger han ju sig. Men det är samma visa nästa natt/morgon ;)

Ja, han är okastrerad, hah kan det vara så?

christine58
2010-06-04 20:29
0

Vi har visserligen Maine coon men jag antar att det inte är någon skillnad där. Våra lilltjej biter min sambo på benen men aldrig mig och vi har kommit underfund med att det är för att han har håriga ben. Kan väl vara något sånt när eran kisse biter i ögonbrynen

Välkommen in på min hemsida www.lavendelkatten.se

Rosino
2010-06-04 20:35
0

OT men min äldsta hona bet mej alltid i benet då hon var liten när min telefon ringde Glad