Fäller stora tussar!
Har en liten fråga angående min lille prins fällning.
Vet ju att dom fäller mkt i dessa tider, men senaste dagarna (2 typ) så ligger de stora tussar i hela lägenheten.
Är detta normalt?
Har du borstat honom? Prova att köpa en riktig furminator eller gummiborste med gummipiggar. Det låter ju mycket men om de är i en riktig fällningsperiod så kan det bli så.
Du kan ju se så det inte är någon klåda i hans hud och att han inte kliar sig massor. Om det ser irriterat ut i huden så bör du nog boka en tid hos vet för hud-historier kan bli väldigt långdragna, särskilt om man låter det gå för långt innan man söker hjälp.
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

putt till första sidan ;)
Han är ju jättesnygg, ))
Hur gammal är han? Jag vet inte om det är helt vetenskapligt sant, men katterna brukar fälla rejält runt ett års ålder.
Det återkommer igen!
-----------------------------------------------
Vi har kattungar!
-----------------------------------------------

Han är lite över 7 månader om jag räknat rätt ;P

ja, jag borstar honom ofta!
Har en gummibortse och sen en sådan vanlig eller vad man ska säga..
Har kollat i hans hud, men hittar inget. och har för den delen inte sett att han skulle klia sig mer än vanligt..

Jag vet att jag blev chockad när mina katter fällde på riktigt första gången (vilket är det han gör nu). För steget från den där duniga tunna kattungepäslen som inte fäller ett strå till att de fäller som stora tussar känns lite chockerande, men sen vänjer man sig. I perioder fäller de verkligen enormt mycket.

Furminator säger ja bara, köpte min i helgen, och jag säger bara, akta så du inte borstar för mycket, för det blir ett beroende
Var försiktig med Furminatorn om ni ska ställa katten…
Ja, Furminator tror jag man ska använda max en gång i veckan, och vara väldigt försiktig med.
Sedan finns det en rosa "gummigrej" med små gummipiggar på, köpte en sådan på Arken Zoo, den fungerar ungefär på samma sätt, men jag tycker jag har lite mer "kontroll" när jag använder den.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Furminator? Vad är det för något? :) men när de fäller, kommer de alltid tussvis då? Det ligger verklige. I hela lägenheten..