Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 1485 ggr
GunBertus
0

Katthus-gård renovering

jag har bestämt mig för att fräscha upp min kattgård. Det är en arbetsbod som är omgjord till katthus. I mitten av boden finns en gång och med galler på resp. sidor så det blir 2 rum. Jag ska måla väggarna ljusa, är det något speciellt man bör tänka på? ska man ha någon form av plast nertill för hanarna är ju bra på att skvätta..

golvet är plast och det får nog förbli detta , det är enklast.

Sen har vi då ute..jag har 2 kattluckor till varje rum så det är 2 kattgårdar s.a.s , men jag har grind emellan så jag kan öppna upp helt. Det gör jag när jag har hanar hemma bara..har ni några tips på hyllor och andra tillbehör man kan ha i utegården?

marken är idag gräs men det är precis värdelöst , fast det är skönt att gå på..katterna spekar runt och både kissar och bajsar i gräset och det känns verkligen som bäddat för bakterier så det vill jag inte ha..vad har ni andra? grus är säkert lika dumt för då blir det väl en enda stor kattlåda….

sa jag att JAG tänkte fixa detta? nej ,nej- jag har lejt min 17åring till detta, det får bli hans sommarjobb:)  han går på Bygg så det är ju bra praktik..han vill ha duktigt betalt bara…tror vi får förhandla liteFlört

Kattungar väntas hos GunBertus

Sprattelkattens
0

Jag tapetserade Elvis rum med vinyltapet, svindyr, men det är bara att gå över hela rummet med moppen så är det rent igen.

Kanske skulle det fungera med stora kakel eller klinkers längs med väggen som är lätta att torka av.

-------------------------------------------------------------

Whiskykullen är här!

www.sprattelkattens.se

[Litlamins]
0

Jag har ett tips på färg, det heter Bengalack och säljs på alla färgaffärer…Som kompliment till vanliga vägg och tak färger.

Man använder det bland annat när man målar maskiner i fabriker och håller inom och utomhus, fäster på stål, trä, skivmateriel och allt annat… Man behöver inte grundmåla innan man kör på detta "dunder". Den är tvätt och skrubb-bar och tål rengöringsmedel.

Vi har bla målat om i ett stall med detta, på betong och träskivor, och målade om en häst transport för många år sedan som står utomhus och är fortfarande okej.

Färgen är inte särskilt dyrare än vanlig färg och man kan blanda den i alla nyanser som finns på färgkartorna. Rekommenderas verkligen pga tåligheten!

Så för tålig och tvättbar färg som man själv kan välja nyans på, så reommenderar jag denna.

Lycka tilL!