IronMaiden-kullen 8 veckor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Idag fyller Tumbais kull 8 veckor! De har växt till sig relativt bra, men tjejen tycker fortfarande att mammas mjölk är godast. Däremot så är hon inte mager, bara lite mindre än de andra :) Tror hon växer sig lika stor när hon väl börjar käka lite mer!
Först ut är då Iron Maiden. Jag överväger att spara henne och kastrera Tumbai. Tumbais linjer är väldigt otypade och det kommer bli några generationers arbete för att få till en snygg typ men så är det med avelsarbete tycker jag. Lilla Iron Maiden ser ut att bli lite bättre än sin mamma och det är huvudsaken för mig.
Iron Maiden är blå bicolor tabby, men har fläckar på benen.
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction
Sedan har vi 3 busiga grabbar.
Aces High är störst i kullen och verkar bli en bastant pojke. Han är brun bicolor, med en sned bläs ;)
//Karolina Nylén
Sedan har vi Moonchild, som är creme bicolor tabby. Han är väldigt mysig och kurrar så högt!
//Karolina Nylén
och så kommer the Trooper som jag kämpade liv i vid födseln, och han är nog den med mest temperament som bli fly förbannad på hundarna här! Han är röd bicolor tabby
//Karolina Nylén

sötnosar:)
Iron Maiden ser inte ut att vara tabby på dessa filmsnuttar?
håller dock inte med dig om Tumbais linjer, att de skulle vara otypade, förstår inte riktigt vad du menar där. Jag känner mest till mammans sida och där har vi riktigt fina linjer med kanontyp på katter- på pappans sida känner jag mest till Andry , han var ju en riktigt fin bjässe
Kattungar väntas hos GunBertus
#4 Det är nog mest jag som stirrar mig blind på alla mer kompakta ragdolls då? Jag har nog tänkt Tumbai som lite otypad eftersom hon är lång i typen och inte har så bra profil. Känns som om jag har mycket att "jobba på", men det kanske är just Tumbai och inte hennes linjer?
Iron Maiden har haft lite ränder på pannan men det är inte mycket vitt på öronen, så hon kanske inte är tabby då? Finns det något mer än öronen att gå på?
//Karolina Nylén

om de är vita runt ögonen ..men det tycker jag inte hon är ?
jag tror hon är a 03
#6 Nepp det är hon inte minsann. Men jag tycker hon har vita kanter på öronen… bara att vänta o regga om antar jag om det visar sig att hon är a 03 =)
//Karolina Nylén

tycker inte du ska kastrera Tumbai redan..du får väl hitta någon vältypad hane till henne
#8 Tyvärr är jag ju fast i Norrland till Augusti men om någon här uppe har någon så lånar jag han gärna =D
//Karolina Nylén

inga avstånd är för långa vet du väl Karolina:)
Jag tycker inte heller att Iron Maiden ser ut som tabby.
söta bebisar 
tycker inte heller hon ser ut att vara tabby, i mina ögon är hon en a 03.
Jättesöta bebbar!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Tur att jag la ut dem här då ;) Har kontaktat Sverak omgående så kanske jag slipper regga om henne =D
//Karolina Nylén