stort steg?
Har ni märkt stor skillnad när ni har gått från tre katter till fyra?
Är sugen på att skaffa en till, men funderar lite, det känns så mycket :)
Jag har inte märkt någon större skillnad, då jag har två Perser och två Ragdoll. Jag funderar på att skaffa en Raggis till så småningom 
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 

Oj är dem beroendeframallande. Jag som ska skaffa EN
Ingen skillnad :) Bara positivt i så fall.
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Ingen skillnad här heller, fast hade du frågat mig för 3-4 år sedan hade jag aldrig någonsin trott att jag skulle ha fyra 
Blev först en huskatt 06 av en "slump", sedan kom det två huskatter med ett halvårsmellanrum 07, och så min lilla ragdollfröken i höstas. Och vem vet, det kanske blir en till så småningom. 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

jag tycker nog det är skillnad
framförallt i toalådorna:)
men om du studerar dina katter nu, är det någon som håller ihop mer?
det tycker jag syns tydligt, många gånger går de två och två ihop och då kanske det är befogat med en till..
men det kan också bli oroligt i flocken, det syns också tydligt. Fräs och morr och oroligt, men det vet du ju inte förrän du har provat:)
Kattungar väntas hos GunBertus
Hm, beror på. Jag har 5 st nu därför att jag inte kunde skiljas från en brun mitted hona i senaste kullen. Och det är lugnt och harmoniskt i katteriet. Frosty Louise o Sibylla fostrar o donar lite med Enya Frost, nu 5 månader….
Jag skulle kunna tänka mig en till….. Skulle ju så gärna vilja ha en colourpoint…. Vi får se vad framtiden har att ge.
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !

Dom är verkligen beroende framkallande, det är något otroligt! Dock har jag ingen i min lilla kull som är utstött, dom sköter om varandra fint allihopa, men det kanske blir skillnad med en till, men som sagt det märker vi först då vi prövat :)

Jag går från tre till fyra i morron! Så jag kan inte svara ännu 

vad spännande 8 an, du får gärna skriva här hur det blev :)
Ni som har många långhåriga (raggisar eller andra) hur mycket tid i veckan lägger ni på att borsta alla små odjuren?? 
Perserna blir det fyra ggr per vecka eller mer och raggdollen ca 2-3 eller mer beroende på fällning.
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 

Nu har jag då gått från 3 katter till 4! I fredags var jag och dottern hos Unni Fyrpihl i Bankeryd och hämtade hem Mr. Mazola. Han är allt JAG kan önska mej av en katt.
En helt ljuvligt feltecknad brun bicoulorpojke!
Det märks att han har levt mitt i familjen, och blivit rejält ompysslad och kelad. Han är hur trygg och cool som helst.
Hur har då de andra katterna reagerat? Jo, Mr. Kingston min store MCO pojke är såå facinerad av honom! Han håller sej lite diskret i hans närhet.
Indiana, min MCO tjej, har vågat ge honom en liten slick på huvet. Det lyser ritigt om henne, när hon tittar på honom. Hon är mer i hans närhet.
Lilla Vargen som är en dvägspets, tycker att han är helt ok.
Mazola är hundvan dessutom. Det märks!
Så har vi då min RAG dam, Helona! Som tycker att det är riiiktig pestigt när nån flyttar in! Hon har nästan fryst ut de andra när de flyttade in. Men nu är hon annorlunda. Hon är i hans närhet, fräser liiite försynt när han går fram till henne. Hon är MER kelig med oss, hoppar, skuttar,leker och är verkligen med!
Hon tittar på honom som om hon vill ta sej an honom, men nåt tar emot. Jag är inte ett dugg orolig, för jag vet att det är övergående. Det värsta är att hon tog sitt pick och pack och drog in i dottern rum. Jag som är så van att ha henne vid fötterna
.
Men jag vet att hon kommer tillbaka om nåt halvår eller så…..Snacka om långsint katt!
Men vi kelar och ger henne MINST lika mycket kel och uppmärksamhet som alla de andra. Hon är ju liksom vår hjärtekatt 
Nu har vi ju fler katter än fyra, men jag tycker allt att jag märker ganska stor skillnad när en eller två är borta av någon anledning. Lekarna blir lite lugnare och inget bråk om bästa liggplatsen.
-----------------------------------------------
Vi har kattungar!
-----------------------------------------------

Man merker det på sandbruket, ellers er det ikke mye forskjell om det kommer 1 til eller ikke