Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 2484 ggr
AmazingDollz
0

Titthålskastrering i Skåne?

Är det någon som vet någon veterinär i Skåne som utför titthålskastrering eller flanksnitt förutom Johan Glimåker i Helsingborg?
Johan går nämligen på semester imorgon & är inte tillbaka i Hbg förrän i mitten av augusti igen..

Har ringt runt till en del & av Jennyhill Djurklinik, där Sune Jerre jobbar, så fick jag till svar att det var inget dom gjort tidigare men säkert kunde utföra ändå…Obestämd
Vad jag hört så måste man nämligen ha en specialutbildning som veterinär för att kunna utföra titthålskastrering. Dessa utbildningar ges inte i Sverige. Dock börjar det bli mer och mer vanligt..

Tacksam för svar!

AmazingDollz
0

Ingen som vet *puffar* Flört

Missan-Mjau
0

Hallå Emma!!!

Veterinärmottagningen i Näsum utför titthålskastrering. Gjorde det på en av mina honor för ca 2 år sedan. Super bra !!!! Bara ett enda stygn.

Och de är super trevliga där :-)

Fast det blir ju till att åka en bit i så fall, ligger på gränsen mellan Blekinge och Skåne.

AmazingDollz
0

Tack Maria!! Skrattande
Har kollat & det ligger 9 mil från oss, inte så farligt. Har ju 7 mil till Helsingborg så…
Ringer dom imorgon!

Evenstars
0

Lycka till! Skrattande

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------