mat och vikt??
Har 2 frågor och funderingar!
Min ragdoll-hane är 9 mån och väger ca 5 - 5.5 kg. Är det normalvikt? har bara min andra perserhona att jämföra med som är 1.5 år. Hon väger 3 kg. så för mig är ju han en bjässe.. Sedan jag kastrerade honom så köpte jag torrfodret sterelised från RC(båda är kastrerade), och det äter båda.. Han äter i stort hela tiden,och dubbelt så många gånger under dagen än vad hon gör.., hur kan man lösa detta? skulle jag kunna ge bara henne något extra på kvällen eller morgon , typ blötmat så hon får i sig extra utöver torrfoder.. hon väger bara 3 kg, vet inte om det är för lite??eller är det kanske normalt… problematiskt detta :)
Verkar ju vara en stor och stabil unghane! Ragdoll är en stor kattras och får väga en del…..
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
Jag hade en perserhona och en ragdollhane och det finns ingen likhet i mängden mat de äter eller vikt. Ragdoll är matglad och är en mycket större katt. Om de mår bra så låt dem äta som de gör.
Ena min katte som är såld vid 9 månaders ålder vägde 5,9 kg. Nu väger han 6,3kg men är inte överviktig :)
ok, då kanske jag inte behöver oroa mig :) tack för era svar!!
hej samma här jag har en 8 månaders raggis han väger 5 kg :) men han äter oxå hela tiden lr vill äta hela tidne jag får ta bort hans mat för annars tror jag han skulle äta tills han sprack… väldigt glad i maten
Vår Mao vägde strax över fem kilo vid sex månader - det är härligt med kissar som växer och blir stora (utan att vara överviktiga, dvs)!