Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 2576 ggr
naani
0

mat och vikt??

Har 2 frågor och funderingar!

Min ragdoll-hane är 9 mån och väger ca 5 - 5.5 kg. Är det normalvikt? har bara min andra perserhona att jämföra med som är 1.5 år. Hon väger 3 kg. så för mig är ju han en bjässe.. Sedan jag kastrerade honom så köpte jag torrfodret sterelised från RC(båda är kastrerade), och det äter båda.. Han äter i stort hela tiden,och dubbelt så många gånger under dagen än vad hon gör..,  hur kan man lösa detta? skulle jag kunna ge bara henne något extra på kvällen eller morgon , typ blötmat så hon får i sig extra utöver torrfoder.. hon väger bara 3 kg, vet inte om det är för lite??eller är det kanske normalt…   problematiskt detta :)

Willenkatten
0

KyssVerkar ju vara en stor och stabil unghane! Ragdoll är en stor kattras och får väga en del…..

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

auroraborealis
0

Jag hade en perserhona och en ragdollhane och det finns ingen likhet i mängden mat de äter eller vikt. Ragdoll är matglad och är en mycket större katt. Om de mår bra så låt dem äta som de gör.

Raggedydoll
0

Ena min katte som är såld vid 9 månaders ålder vägde 5,9 kg. Nu väger han 6,3kg men är inte överviktig :)

S*Raggedy Doll
- Vi har kattungar :)

www.RaggedyDoll.se

naani
0

ok, då kanske jag inte behöver oroa mig :)  tack för era svar!!

FozziFloyd
0

hej samma här jag har en 8 månaders raggis han väger 5 kg :) men han äter oxå hela tiden lr vill äta hela tidne jag får ta bort hans mat för annars tror jag han skulle äta tills han sprack… väldigt glad i maten

elyse
0

Vår Mao vägde strax över fem kilo vid sex månader - det är härligt med kissar som växer och blir stora (utan att vara överviktiga, dvs)!