Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 2416 ggr
englagirl
0

Jag tror jag ger upp.....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

uppfödningen med paddor.

Jag hade en dröm om att få fram fina paddor och fina röda hanar.

Den drömmen gick väl i o för sig i uppfyllelse, jag fick fram några snygga paddor men dom får nästan bara röda hanar verkar det som :-(((((((((((((((((

Jag orkar inte mer sitta med röda osålda hanar i 6 månader och längre och sen skänka bort dom två för 4000:-

Jag vet att man inte får sälja katter här inne så därför frågar jag bara innan jag lägger ut dom om nån kanske är intresserad av en padda. :-)

Jag har tre sycken :-)

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

englagirl
0

Gärna till utställning oxå, Matisse båda döttrar har gått väldigt bra på utställningar.

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Willenkatten
0

KyssJag älskar paddor! Har själv en padda och är helt betagen i paddor. Men jag håller med dig till fullo och vet hur det är.

Det går inte att sälja röda hanar, det är min erfarenhet, och paddor ger röda hanar.

Din padda bild 2 är helt superläcker! Otroligt vacker! Hon har ett fantastiskt brett fint ansikte och stark haka.

Känner med dig i det du skriver…. Man kanske borde kämpa på…

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

englagirl
0

#2 Jaaa, Esther, eller Colour Me Beautiful som hon heter, är en väldigt snygg padda med en stark haka.

Hon är en superduperbra mamma till sina bebbar, precis en sån mamma man vill ha till sina bebisar Skrattande

Etcetera,som är på den första bilden är bara 5 månader då den bilden togs, hon är ju lite äldre nu och växt på sig en del.

Den sista bilden föreställer Ragnarok Matisse, henne ska jag nog kastrera i vilket fall och låta bli pensionär, hon har ju haft tre kullar och i dom tre kullarna har det sammanlagt blivit "bara" 6 röda av 16 kattungar, så det är väl ok Foten i munnen

Jag sparade ju dessa två paddor efter henne med två olika hanar som jag tänkte gå vidare på.

Ni som får röda hanar, säljer ni dom bara till uppfödare (om dom håller) som vill hålla på med dom färgerna, eller har ni lätt att sälja dom till sällskap?

"rear" ni ut dom på än gång? ……förstå mig rätt nu Flört

Beror det på var i landet man bor?

En del av er säger att det inte är några problem att sälja röda/creme hanar och en del säger att det är svårare.

Matisse kull med tre röda hanar och två paddor är nu 12 veckor och flyttklara.

Båda paddorna blev tingade då dom var ca 5 veckor och av pojkarna är nu två tingade. Kanske beror det på det låga priset på hanarna, inte vet jag, men dom som har tingat dom har varit helt begistrade då dom sett dom fast dom från början var inne på den traditionella färgen, så det var ju skoj.

Förlåt, det blev långt det här, men jag är så kluven. Jag älskar ju mina paddor, samtidigt som jag inte vet om jag vågar ta mer kullar på dom med risk att få många osålda röda hanar framöver  Obestämd

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Willenkatten
0

KyssHa is i magen, vad gäller de osålda röda hanarna. Jag tycker du skall fortsätta med dina paddor….. Själv skulle jag vilja ha en padda till… Du har otroligt vackra paddor, en grund att bygga på och fortsätta med.

Jag tror att det gäller att hitta "rätt" när det gäller köpare till röda hanar. Men de finns…. KyssGillar dina paddor väldigt mycket!

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

englagirl
0

#4 Tack snälla Skrattande

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Sprattelkattens
0

Jag hade faktiskt en förfrågan på en röd hane till sällskap i min nuvarande kull innan de var födda, nu blev det ingen röd hane så köparen får vänta lite till.

Jag har precis omplacerat min vuxna röda hane, tog visserligen två veckor innan någon hörde av sig på annonsen men det var ett bra hem så det var värt väntan.

-------------------------------------------------------------

Whiskykullen är här!

www.sprattelkattens.se

Ilya
0

Dom är ju hur fina som helst, förstår inte hur ingen kan vilja ha dom?! Förvånad

elyse
0

Så synd! Jag och sambon vill gärna ha en röd hane, men senare, om ca 6 mån.

David
0

Tycker du har jättefina paddor!! Och Matisse Kyss Kyss Kyss

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

raggis22
0

Jag har köpt en padda nu, hon har 7 kattungar men den röda kattungen blev tingad först,,,, häng i ,,,,,

raggis22
0

min padda,,,

Raggedydoll
0

Kan det vara så att de röda är en ganska "ny" färg? Jag visste inte om att röd fanns när jag köpte min första ragdoll Skäms Har nu en röd avelshane som ska ge mig fina avkommor hoppas jag. Tyvärr har han lyckats tappa ögonfärgen men den är på g igen Oskyldig

ÄLSKAR dina paddor, skulle gärna ha investerat i en om ekonomin tillät, men för tillfället måste jag satsa på de jag har.

S*Raggedy Doll
- Vi har kattungar :)

www.RaggedyDoll.se