Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 4425 ggr
naani
0

gå ut i koppel eller ej

Funderar på att låta min katt få gå ut i koppel eftersom han är innekatt.. Men är orolig för att han sen kommer stå vid dörren och vilja gå ut hela tiden.. Vad tycker ni om att gå ut med katt i koppel??

wandullan
0

Jag kan bara svara för hur det är med min kisse…vet ju inte om det gäller alla.
Hon får vara ute, under uppsikt så klart aldrig ensam! Jag har inhägnad rasthage för hundarna som även hon får vara i. Och visst kommer hon springandes så fort hundarna ska ut! Skrattande
Nu får hon inte följa med varje gång men ska vi bara vara ute här hemma så får hon vara med. Jag har även nätat in altanen men det är inte lika stort intresse av att vara där, tror nog att hon tycker det är roligare att vara ute i sällskap av mej och hundarna. Men jag tror att det är nyttigt för dom att få vara ute, ser ju att hon är mycket lugnare dom dagar hon har varit ute Glad

SE*Wandullan´s

Hemsida: http://wandullan.com

elyse
0

Mina katter får vara ute i koppel i vår trädgård, på sommaren är de oftast med så fort jag går ut och solar eller när vi fikar. Det tycker de är jättemysigt och deras päls blir bättre av att få luftas lite.

Willenkatten
0

KyssJodu! Jag har stora erfarenheter av katt i koppel!

Mina två äldsta (kastrater) promenerar varje dag 1-2 ggr. Störst intresse har äldsta honan, 6 år, som inte utan jämmerrop o klagan avstår sina promenader. Den yngre, hanen, är latare, går kortare svängar och kan tänka sig avstå någon gång emellanåt, men ligger då ute med koppel på.

Och promenader i koppel är beroendeframkallande, om katten gillar det förstås. Kan man inte tänka sig fortsätta så skall man avstå helt.

Alla mina kissar har tillgång till stor rastgård, men för de två som promenerar är denna rastgård bara ett komplement.

Dock det är ljuvligt fantastiskt avstressande att kattpromenera. Promenaden sker på kattens villkor och går dit katten vill. Alla mina bästa idéer har jag fått under dessa rogivande stunder.

Så, summa summarum, gå ut med din katt i band om du kan tänka dig göra det till en vana, för katten är ett vanedjur och vill ha struktur i sin tillvaro…

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

zabelle
0

Båda mina katter får gå med ut i trädgården. Honan kan vara lös och blir i vår närhet hela tiden. Min kastrathane får nöja sig med sele på, han vill gå alldeles för långt på egen hand.

Får de INTE följa med ut blir det ett herrans liv på hanen, honan nöjer sig med att sitta vid nätdörren och kolla på fåglarna.

Zabelle