Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1254 ggr
FozziFloyd
0

hankatter tillsammans med andra hankatter?

Hej!

Vill ha råd. ska på semester nu i slutet på veckan och då ska ev mina föräldrar ha mina två raggisar (2 hanar 9 mån gamla, kastrerade) men problemet är att de oxå har en hankatt också han kastrerad. är det någon som har någon erfarenhat och vet hur eller om man över huvud taget ska låta de va tillsammans? är det bara att släppa dem? de fixar kanske detta själva… är bara orolig så de inte bråkar o gör varandra illa… har nån något tips hur man kan göra så blir jag vääääldigt väldigt glad :)!!

LittleSweeties
0

Hej Glad

Det kan gå som en dans….eller inte alls Flört
Personligen skulle jag släppa ihop dem under uppsikt, men utan inblandning "förrän nöden så kräver"…viktigt förstås att de har möjligheter att gå undan och "fly"….
Lika viktigt är förstås att du, eller den som är med, är lugn och trygg och och inte förväntar sig att det ska bli bråk…det är detsamma som att be dem flyga ihop!

Lite morr och fräs kan det förstås bli men det är ju inte "bråk"..bara osäkerhet på en ny individ.
Det är svårt att råda hur du ska göra, men du har säkert en aning nånstans i maggropen om hur det kommer att gå, du som känner katterna och vet deras personligheter.
Kom bara ihåg att ALDRIG gå emellan katter som slåss!!
Hoppas det fixar sig så du kan njuta av semestern Glad

FozziFloyd
0

tack för svaret :) ja jag tror d kommer gå bra med tanke på att mina föräldrars katt är väldigt inbjudande mot andra katter han har inget revir som han försvarar markerar utan han bråkar aldrig med andra katter som kommer in på tomten utan d e snarare "hej kompis"… men man vet ju aldrig… men man måste ju testa hur som helst kommer de ju stöta på någon annan katt någon gång när de är ute. men hur får jag loss de om de skulle slåss? vill ju inte stå o se på om nån blir rejält tilltygad????

kitcat
0

Håller med, det är bara att vara helt lugn och ha inställningen att "Det här är väl inget!". Försök bete er normalt, håll ett vakande öga p ådem men min erfarenhet är att de löser saken helt på egen hand och lite morr, fräs och ett par örfilar är verkligen inget konstigt eller ett tecken på att detta inte kommer att gå. Jag skulle också släppa på dina katter en och en för att avsluta med alla tre när det lugnat sig. Tänk dig själv att två personer du aldrig mött eller litar på omringar dig för att undersöka dig! Nej, ta en i taget till en början. Det kommer säkert gå hur bra som helst.

LittleSweeties
0

#2 Blomspruta med vanligt vatten och hård stråle brukar räcka Flört
Helt ofarligt och effektivt.

FozziFloyd
0

Tack för svaren :) nu känns d lite lättare!