Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 2488 ggr
ProvinsiaRivers
0

Orijen,Bra allergimat?

Någon som har en katt med foderallergi,typ mot kolhydrater,som tål Orijen produkter??

Vilken sort är bäst?Av torrfoder.

Tacksam för svar:)

raggorgeous
0

Om du har en katt med konstaterad foderallergi är det kanske bäst att antingen köpa Hypoallergient foder hos veterinär eller om du vet vilken kolhydratkälla den inte tål, testa ett foder utan just det.

är svårt att säga vilken sort som är bäst, då allergier finns i såå många varianter. Du måste veta vad just din katt är överkänslig mot och gå därefter!

Annars är ju Orijen ett väldigt bra foder med hög proteinhalt och massa annat nyttigt inblandat som örter, ringblomma mm.

Lycka till!

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

FunHouse
0

Jag vet en katt som fick foderallergi av RC men tålde orijjen och Eukanuba.

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

ProvinsiaRivers
0

Tack:) Har testat eukanuba tidigare men den var inte bra.Orijen har vi inte haft och tror att vi kör på det nu. Misstänker starkt att han inte tål kolhydrater.Flera fodersorter innehåller en massa konstigheter som katter absolut inte behöver! Tror att denna allergi inte är så ovanlig…Många veterinärfoder tål inte min katt heller…

Köpte från Finland nu ett foder med helt naturliga ämnen,med mkt kött o utan konstiga spannmål.Bra allergifoder sa dom.Men det måste beställas från Finland om man ska mer och om den då funkar för magen….Kan bli bökigt.Så jag tänkte om Orijen är liknande så skulle det vara enkelt att få från foderbilen…

Rosino
0

Orijen innehåller fisk, som många katter inte tål.

Dessutom tycker jag personligen inte om alla örter som ingår.

Vilket forder köpte du i Finland?

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.