ENORMT kelig?
Är det så att dem små livet komme rin i perioder då dem är ENORMT keliga?
Just nu är min tjej helt makalös. Hon spinner HELA dagarna, ska vara med mig och på mig. Stryker sig mot allt och alla. Kollar någon på henne blir hon helt till sig. Hon trampar oh trampar och verkligen gör ALLT för att man ska klappa henne och gosa. Såfort man slutar klappa puttar hon till än med tasen eller mjauar än rätt i ansiktet! Hon ska ligger med i sängen, soffan, sitta i knät, ligga på datorn, ligga på äns fötter, sprinegr emllan benen så fort man går. Hon går aldrig iväg oh lägger sig själv knappt utan bara är nära, trampar oh spinner.
Det är något enormt, visst att hon alltid varit JÄTTE kelig men nu är det helt sanslöst! :)
jag hoppas det lugnar ner sig något, mn man tycker ju så synd om dem när man inte riktig torkar alal gånger! :)

Låter jättemysigt!
Är hon kastrerad ännu? 
---------------------------------------------------------------------------
Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com
Båda mina är kastrerade och de är mer kelen nu än innan kastreringen. Jättemysigt. Men ibland kan det bli lite jobbigt då de vill gosa och jag vill göra nytta.

Tänkte förtydliga mitt inlägg, anledningen till att jag frågar om hon är kastrerad är för att de ofta blir extra keliga när de är på väg in i löp. Och löp vill vi helst slippa. ;)
Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com

Hur gammal är hon? Min Douglas var likadan när han var mindre, han vek aldrig ifrån min sida och sov alltid hos oss i sängen på nätterna och låg alltid intill i soffan, aldrig själv. Han är fotfarande väldigt kelig osv men han har lugnat ner sig mycket. Sover nu på sin kattställning eller på golvet på nätterna och kan gå och lägga sig någon annanstans och inte alltid i knät. Jag har fått för mig att det var för allt var nytt och att han kände sig trygg hos mig men inte lika trygg i den nya omgivningen.
Vet inte om det är så, men något jag fått för mig iaf :)
Hon är 6 månader och ja, hon är kastrerad. :).
Jag kan tänka mig att dem kan vara så för att dem känner sig trygga hos oss ägare, men hon är så där mot alla, jag har boendestöd och fick nyss nya kontaktpersoner, hon blev helt till sig när dem kom och var lika dan mot helt främmande människor. :)
Visst är det mysigt, haha. Men jag hoppas det lugnar sig LITE iallfafall ;) !

Låter dö mysigt! Tror med att det lugnar ner sig lite med tiden, det har våra gjort trots att dom är mkt sällskapssjuka. Har nog som sagt med att göra att dom är lite "mammiga" i början.
Men grattis till en tjej som verkar älska människor! det kan ju inte bli annat än bra!
Speciellt min ena hane han ska kela och gosa hela tiden, kallar på mig då han tappat bort mig. Sedan är han lika kelig med min andra katt men uppskattar inte då han blir alldeles blöt efter att ha blivit tvättad.
Jag har lite problem på natten, när jag sover så vaknar jag av att någon tvättar mig, då vänder jag mig och då blir jag tvättat på den sidan också. Så oftast gömmer jag mig under täcket men då börjar grabbarna hoppa uppe på mig och busa.
Ibland kan jag bli en aning frustrerad, de har även dille på att äta hundens mat och levergodis samt vomben.