Kattunge vill inte bli klappad
Hej. Jag har köpt en liten ragdollkattflicka som nu har bott hos mig i en vecka och hon är 15 veckor nu. Hon är väldigt lekfull och mycket söt. Tycker inte alls om att bli klappad. Är detta typiskt för ragdollkattungar och är det något hon växer ifrån? Det är så kul att leka med henne men vill ju också kramas. Behöver hon bli lite trygg hemma först innan hon slappnar av? Är hon för liten för att njuta av det? Vad har ni för erfarenheter?
Grattis till din lilla raggistjej!
Du har valt en helt underbar kattras!
Mina raggisar är lite olika vad gäller kel o gos, att bli klappad. Men alla tycker om och njuter av det, tre av dem till övermått… När jag sätter mig på toa så kommer en varje gång o lägger sig i knä, det skall gosas och gullas o smekas… och det är ju inte så kul när jag satt mig på toa… Det är min Frosty Louise det!
Jag tycker du skall ge din lilla tjej tid att bo in sig! Hon har nog inte tid med kel.. Det tar tid för en kattunge att etablera sig i sitt nya hem, dessutom är hon liten o som du skriver väldigt lekfull. Leken går före kel o gull första tiden, tror jag. Ge henne tid så ska du se att du får en helt fantastisk underbar vän för livet!
Visar bild på Viola, från min uppfödning, tillsammans med lillmatte Matilda! Goa kompisar!
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
Min ragdoll tjej var sån när hon var mindre. Hon gick när man ville klappa henne och tyckte inte om att kela alls.
När hon blev 2 år och några månader har hennes beteende ändrats nu vill hon gjärna gossa med oss och blir "sur" om man inte gossar med henne
. Kommer alltid upp på morgonen och kvällen och är som tokig, ska slicka en över hela ansiktet.
Hoppas det inte dröjer så länge för din som för min
.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Här hemma är det omvänt "problem"
. Min ragdoll kille på 17 v får aldrig nog med kel och gos! Har människorna inte tid med honom går han till nån av de tre stora katterna, eller hunden
De stora var inte så här tokkeliga när de var små, utan gick efter en stunds mys…. Men jag hoppas att han fortsätter att vara så här!! 
Jag upplever många tjejer lite mer självständiga, så hon har nog fullt upp med att bo in sej
Det kommer ska du se! Lycka till!