Preparering
Jag skulle vilja ha tips på hur man bäst preparerar en katt som är fet i pälsen, också lockig på magen, han är mest fet bak mot svansen, (ej fertil ) och som sagt det lockar sig en massa under magen på honom, Jag fick lite kritik senast att han inte var bra i pälsen och det skulle ju vara tråkigt att få nedslag på det igen.
Groomer Goop brukar vara ett säkert kort inför utställning mot fetsvans. Jag använder också flytande galltvål vid "vardagsbad" för att hålla efter så det inte bildas extremt mycket fett.
Krullet under magen brukar sköta sig om man fönar efter badet (föna magen och svansen först). Men här tar jag tacksamt emot tips jag med, eftersom "krullet" har en viss förmåga att komma tillbaka efter ett tag, framförallt på byxorna.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

tack, men nu var det ju så att han inte hade fettsvans :) men jag skall testa groomer goop
Det var jag som läste lite snabbt: han är mest fet bak mot svansen, och fick jag det till att det var fetsvans :). Nä, men jag tror att Groomer kan vara det du söker ändå. Vet att vissa (kanske mest Norsk Skogkattuppfödare) kör hela katten med Groomer ett par gånger per år.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
#1 Läste någonstans att man kunde dutta i lite potatismjöl i pälsen på de ställen där den vill krulla upp sig. Det gör man när pälsen är fuktig men inte blöt… Sedan kammar man och fönar som vanligt. Jag har dock aldrig behövt testa det, men tyckte att det lät smart.
Berätta gärna hur det funkar om du testar.
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Min ena kille som har längre hår får tyvärr tillbakas lockarna trots jag fönat och att jag fått honom perfekt men sedan kommer de där lockarna tillbakas. Jag brukar köra med gimpet torrschampoo eller Kaolinumpuder som även är väldigt bra om katten har fet päls.