Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 2008 ggr
NaimaG
0

Inkörd i Ragdoll spåret

Jag har aldrig varit här inne. Visste inte äns att ragdoll iFokus fanns men here I am.

Jag och min man håller på att leta renrasig kisse och är inne på tre raser, NFO, MCO, PER och RAG. Jag har just nu kontakt med en kunnig och duktig perser uppfödare som lär mig mycket kring rasen samt Sveraks och eventuella kattklubbars regler efter att jag lade upp en liknande förfrågan där inne som jag nu gör här.

Nu saknar jag dock en bra uppfödare på Ragdolls som skulle vilja lära mig kring den rasen samt låta mig träffa ragdoll katter då jag aldrig i mitt liv träffat någon. Ser gärna också god kontakt med uppfödaren för vem vet jag kanske köper katt från den en dag ifall jag finner tillit gentemot den och känner att det är en person jag kan vända mig till vid behov av hjälp.

Min fråga är nu ifall det finns någon sådan villig själ här inne?

Vi bor i umeå, har ingen bil men jag har däremot färdtjänstkort så vi kan ta oss inom Umeå med omnejd.

Du som uppfödare kanske även vill veta lite om mig…
Jag heter Naima, fyller snart 24 år. Bor med man och djur i ett radhus i Umeå. Vi har två katter, en NFO och en huskatt samt en blandrashund och kanin. 

Jag är funktionshindrad dvs har aspergers syndrom, adhd och dcd (motoriska svårigheter). Är sjukskriven sedan 6 månader tillbaka, arbetar annars enbart deltid.

Katter är ett av mina specialintressen och det viktigaste för mig är deras välmående och strukturella vardag. Jag har en del klöspelare och ställning till mina katter, flera olika bäddar, hus tunnlar och tusen olika leksaker till dem. Jag lämnar aldrig mina katter eller något djur jag äger till kattvakt, vet aldrig vad jag får tillbaka då utan skall vi iväg låt säga söder över så följer djuren med. 

Min huskatt kommer från en kattkoloni och togs om hand med föräldrar av min farfar innan ha kom till oss. Min NFO (ingen stamtavla så även han räknas som husis) var offer för vanvård när han kom till oss och med honom fick jag kämpa i 2 år att få tillbaka på fötterna igen. Mer om det kan ni läsa om under, En skogkatts berättelse på NFO iFokus.

Är det något jag glömt eller du vill veta så fråga gärna men jag hoppas att jag här inne kan hitta en bra uppfödare i min närhet som skulle vilja stå till hjälp och kanske till och med hitta en köpare i oss men innan köp är det lärdom kring rasen som går först.

NaimaG
0

Till DavidE. Se nu vad du gjort… fått in mig på Ragdolls igen när jag gett upp hoppet om den rasen efter misslyckade försök att hitta uppfödare, hehe. Skrattande

David
0

Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Svidjas
1

Om du vill så är du välkommen hem till oss, dock så har vi trappa i lägenheten. Jag har 4 ragdollkatter, är 25 fyller 26. Bor i Umeå på rådjursvägen i lägenhet tillsammans med sambo. Jag har inga kullar just nu men kommer ha kullar till vintern. Jag kan nås här, på mail: ragdoll@svidjas.se eller på mobil: 070-2706145 (jobbar dock torsdagar och fredagar så kan vara svår att få tag på då och är borta nästa vecka från onsdag till söndag då jag håller på med något som kallas lajv eller levande rollspel)

Har haft uppfödning i ca 1.5 år (tror jag det är nu Tungan ute) men älskar att prata ragdolls Glad Jag är alltså inte den mest erfarna härinne men pratar gärna ragdolls iaf. Det lär ploppa upp fler av de mer erfarna här som huserar i Umeå så ;-)

((Bara lite övrig info så har jag flera kompisar med olika grader av aspergers och vet vad det innebär.))

http://www.svidjas.se

NaimaG
0

#3 Vad nära du är. Jag bor på ystarvägen, västra ersboda, vilket är bara tvärs över vägen och över dessa köpcentran som står ivägen i stort sätt. Tungan ute

Har du räcke till trappen och bra belysning? Jag kan gå i trapp men tar det gärna försäktigt och belysningen är för att underlätta mitt synfel så jag inte kartar nerför. Har själv trapp inomhus just nu men vi kommer flytta till bottenvåning om två månader ungefär.

Skulle vara kul att träffas. Jag träffar gärna så många som möjligt så jag kan få en helhet av rasen och kanske till och med flera olika kontakter man sedan kan vända sig till vid hjälp om ena skulle vara svår att få tag på.

Kan förvarna dig om dock att jag inte är så pass duktig på att prata, jag stakar, fastnar och emellanåt snubblar på ord. Kan även glömma bort vad jag ska säga på bara någon sekund. Men jag har min man som backup. Skrattande

Helona
0

Bra val NaimaG! Glad Hoppas att du hittar en kisse som det klickar med Flört Lycka till!

Svidjas
0

#4 Jag har ett räcke men belysningen är inte super. Det finns en lampa nere (och så dörren som ger lite belysning) och bara lampan uppe i hallen men den är inte direkt.

http://www.svidjas.se

NaimaG
0

#6 Har min man annars som håller koll så jag inte kartar nerför. Ibland tvingas jag gå upp för våran trapp i päcksvart mörker, visst har det hänt att jag kanat nerför och slagit mig rejält men det tror jag att jag kan undvika hos dig om jag bara fokuserar på vart jag sätter fötterna och får kroppen att lyda därefter. Flört

NaimaG
0

Har suttit och kollat runt här på Ragdoll nu bland artiklar och så och läst lite och här sitter jag nu med ragdoll kärlek i hjärtat. Ragdollen gick in så snart jag såg bilderna i artikeln SW vinnare 2009 skriven av Yataz. Tusan så söta de är. Kyss

Omorose
0

#8 Ja Belle är dundersöt! Kyss Jag har lyckan att sitta här hemma med hennes dotter Missy som jag är fodervärd åt =)

Ragdollen är en underbar ras! Den enda "nackdelen" (som är positivt i vissa fall) är att dom inte är duktiga jägare, iaf inte mina. Tur att min husis kan jaga och äta upp dessa äckliga spindlar (min största skräck) Tungan ute

David
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt nytillskott som flyttar hem hit i mitten på augusti, S*Evenstar's Pillow af Bryer.

Det är helt omöjligt att inte blir förälskad i denna ras. Kyss Kyss

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

NaimaG
0

#10 men men… åhh, ragdoll sötisKyss.

Läste artikeln om deras personlighet och om det stämmer så är de som våran husis Cradle och direkt min typ av katt, för gudarna ska veta att jag älskar Cradle högt för hans personlighet vilket är den samma som texten beskriver. Har läst ganske många artiklar kring ragdolls nu och jag faller bara djupare. Kan jag ha hittat min katt tro, återstår att se ifall jag väl träffar en ragdoll.Glad