Vilken sele..?
Som jag förstått är det viktigt med en bra sele - så vilka selar använder ni / rekomenderar ni?
Och hur mycket betalade ni för dem ? 
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

jag använder en Gustaf och Evita sele, den kostar väl runt 150 kr men dom är super fina, sen har jag en lite mindre modell till min ena som inte gillar att ha sele på. den sitter lixom som så att man stoppar i frambenen, och sen så blir det ett band framme vid bringan och ett som går över ryggen,svårt att förklara, men den funkar bra!

#1 funkar den till kattungar också, eller passar den bara till större/äldre katter?
Den sistnämnda, du har ingen bild på den, eller vet vad det heter ? 
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

den från gustaf och evita finns i olika storlekar, selar är inte så dyra, så enklast är nästan att köpa och pröva, funkar det inte är det bara att köpa en ny och prova sig vidare. så tycker jag
Jag använder bara de från Puppia http://www.pupstore.se/se/grp/selar-och-koppel.php den som heter Soft Hardness!! Superfin och katterna verkar trivas i dem, inget som skaver och de kan inte ta sig ur den. Värt sitt pris i guld!
Du mäter din katts mått då du beställer så de passar direkt.
Finns i massa storlekar! 295 kr
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Jag köpte ett sele till min ena Raggis som skulle vara så bra ett sånt som *1 har och de skulle vara rymningssäkra, men Genovia hon ålade ur sitt i bästa Raggdollsstil så här används bara typ sådana som går runt mage och hals på henne nu. Däremot Geisha kan ha den som Genovia ålade sig ur.
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 

Jag köpte faktiskt en valpsele till min kisse nu härom dagen då jag tycker de andra till katter är så mesiga :P den är lite grövre och sitter som en smäck! :)
jag kör med en helt vanlig sele och det fungerar bra på alla våra katter =)
#4 jag använder också puppia selen, dom är toppen.

Den här ska jag köpa (svart till mina tuffa brudar), den är också från puppia men jag hittade den på supercat.se
Det är som dom jag har men tuffare färger.