Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 1479 ggr
emimollie
0

Dags för bad!

Idag är det dags för Tuvas bad till Ras och Huskattens utställning i varberg till helgen!

Är det någon här som ska dit? Min lilla prinsessa har chans på Champion titelGlad ska bli roligt!

Tänkte kolla med er andra vilka/vilken dag ni badar era ragdolls för bästa resultat?

Jag har testat att badat måndag och torsdag, eller söndag onsdag och fått mkt beröm för hennes päls och preparering de utställningar vi hunnit med.

Dock har hon fått lite svarthaka, är det någon som har bra tips för att få det riktigt rent? Hon är choklad mitted, så är viktigt att få hakan ren då hon ser lite fet och dassig ut där i färgen nuRynkar på näsan

FunHouse
0

Borsta med en liten mjuk tandborste när du tvättar henne,  på hakan. Tvätta sen med klorhexidin så det blir rent och bakteriefritt.

Lycka till på utställningen och kom sen hit med en champion:))

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

emimollie
0

Ok det ska jag absolut testa! Försökt lite med yes, men tycker hon blev lite irriterad i huden. Tycker det är typiskt att det skulle komma precis nu. Har vart ganska lugnt ett tag tycker jag, men nu lagom till utställning så såg jag att hon vara helt prickig om hakanRynkar på näsan

Ja, går det lika bra som innan så får hon sin titel, håller tummarnaGlad

Sen kommer vi så snabbt det bara går! Längtar!!!

Förresten, för att få Champion så måste man väl ha tre cert från tre OLIKA domare? Vi fick nämligen Anne Köhn igen som vi hade senast i Ullricehamn…men som tur är så har vi ju söndagen på oss med en domare vi inte haft!

Tack AnnaCarinFlört

huldabella
0

Ser du att hon kommer att få samma domare som hon redan har haft en gång i samma cert-grupp ska du begära kontrasignering vid sekretariatet på morgonen. Då kommer domaren att ta din katt till en annan domare som också får göra en signering.

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

emimollie
0

#3 Jaha ok, ja nu när du säger det så har jag nog hört/läst att man kan göra så! Det ska vi absolut komma ihåg på lördag!

TackGlad

Är det ingen annan här som ska till Varberg?