Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 2558 ggr
sturee
2010-07-29 16:21
0

Fetsvans!

Jag har skrivit om de förut och har även läst lite om det här på fourmet.

Men det är ju så att min Douglas har fetsvans och den har blivit värre. "diskade" av den med diskmedel och det hjälpte lite. Och sen nu på senare tyckte jag se såg riktigt bra ut. Men nu när jag borstade honom så var det jääätte mkt klumpar och grejer som jag inte kan kamma ut.

Jätte dumt och pinsamt att jag inte kollat efter de bättre, men hur går jag till väga för att få dän detta?
Och hur underhåller jag det på bästa och smidigaste vis?

Tacksam för svar!

huldabella
2010-07-29 16:35
0

Kaolinpuder dagligen en tid och GOOP lite då och då! Skrattande

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

sturee
2010-07-29 19:20
0

Kaolinpuder är…? Och man köper det vart..? Likadant goop? Men hur löser jag det med hans jätteklumpar han har nu? Det är som tovor liksom som inte går att borsta ur.. :/

ElHeMas
2010-07-29 20:22
0

Potatismjöl fungerar oxå bra häv i ganska mycket låt sitta i tills nästa dag och borsta ur. Upprepa några gånger så blir det säkert bättre

Vi har ursöta bebisar !!!!

sturee
2010-07-29 21:09
0

Testade olivolja nu och det gick jättebra, förutom att vi missade den största tovan så den åkte med saxen! :) men nu vet jag! Vad jag ska göra för art de inte ska bli så illa nästa gång!

En annan fråga. Kommer fetsvansen försvinna helt när jag kastrerar honom?

ProvinsiaRivers
2010-07-29 23:33
0

Kaolinpulver borde finnas på apotek. Goop i djuraffären.

Nu när du oljat in svansen så är det Yesbad igen som gäller.

Sedan kör du med pulver tills du kastrerat han för det borde bli mycket bättre då:-))

sturee
2010-07-30 01:25
0

Tusen tack för tipsen! Kan man förstöra pälsen på svansen när man gjort detta? För vi gjorde nämligen detta för några timmar sen, lämnade honom med blöt svans och nu när vi kom hem så såg den fortfarande blöt ut, fast ja, den var ju torr.. :/

ProvinsiaRivers
2010-07-30 01:54
0

#6  Nää,knappast idag eller imorn…;)

sturee
2010-07-30 01:58
0

Okej, för den ser hemsk ut! Den ser blöt ut men är torr, dvs inget fluff! :)