Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett06-konstruktiv-kritik
Läst 2738 ggr
Ninasmirakel
0

Huvudbry...hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inca-Machu Picchu "Macho" heter denna kille och jag har såååå svårt att bestämma om jag ska behålla honom el inte… Han är 16 v på dessa bilder och jag VET att de inte är de bästa men jag skulle bli glad om ni kunde ge era åsikter om honom…

Pälsen är av medium kvalitet, ögonfärgen har varit kanon fast bleknat lite nu…återkommer förhoppningsvis! Han har en lååång svans(jag är besatt av fina längder; )

Minus är hans färg på hakan…se självaObestämd bra mitted teckning för övrigt…..Hm, dessa val man måste göra…

Tack på förhand!

Ninasmirakel
0

försöker få in fler bilder men det verkar vara tji..

Ninasmirakel
0

hm…

Ninasmirakel
0

Ett till på gossen..här ser ni färgen på hakan =(

Ninasmirakel
0

sista då det bara krånglar…

Yataz
0

Jag tycker han ser lovande ut, men svårt i en sådan urvuxen ålder att säga. Har du någon bild på honom när han var 7-8 veckor?

En riktig sötnos var det i alla fall Kyss

Yataz

Ninasmirakel
0

Tack för svaret!

Här är han ca 7 v…det jag mest ogillar är hans färg på hakan =/

Standarden för mitted är ju strängare nu och jag har inte hunnit lusläsa den ännu, ngn som är mer insatt i just  vitfärgen eller rättare sagt det bruna som går ner på hakan som ju ska vara vit …

Vill ju kunna ställa ut…

Ninasmirakel
0

7 veckor

Ninasmirakel
0

hittade ett till på kurrmaskinen

Yataz
0

Kanske han kunde ha lite mer bredd över kinderna och nospartiet. Så svårt att se ordentligt. Skulle vilja känna på honom Flört

Jag tycker inte du ska fixera dig så mycket på färgen på hakan. Jag personligen tycker det är värre när det går färg mitt på hakan. Du lär väl få höra det när du ställer ut honom, men alla katter kan ju inte vara utställningskatter, men det betyder ju inte att han kan bli en bra avelskatt. Så tycker du han håller rent typmässigt, så skulle inte jag tänka på färgen på hakan.

Yataz

emimollie
0

#8 Vilken ögonfärg han har! Tycker han var en sötingKyss men jag kan tyvärr inte ge något proffsigt utlåtande om honom då jag är ganska ny ännu!

GunBertus
0

är det Violets son?

I vilket fall som helst så tyckte jag han var väldigt fin..jag tycker du ska behålla honom och utvärderaKyss

Kattungar väntas hos GunBertus

Fyrpihls
0

absolut… han ser jätte jättefin ut tycker jag…

mycket stark haka och bry dig inte om att inte hela hakan har färg… typ går före.. kort sagt… sälj honom till mig Skrattande alternativt behåll!!

ProvinsiaRivers
0

Inte tokig allsTungan ute! Ser riktigt lovande ut såhär på bilderna:)

Försök ha lite is i magen och se vartåt det bär…

Hade jag varit chokladintresserad(han är ju bärare av anlaget) så hade jag hämtat han hit!!!!Men nu har jag ju Elvis,min vackra pojkKyss.

Ninasmirakel
0

Tack för era svar och åsikter!

Jo, han sparade jag efter Violet. Hakan var av stor betydelse då jag valde mellan honom och Gringo samt att han var mest rätt tecknad….Vill ju ha en finfin utställningskattFlört som man kan åka runt med….

Jag har väl för höga krav kanskeSkäms  men färgen på hakan kan ju vara certdragande eller hur?

Kinderna har bredd men som Martina säger så har han en smal nos men mina honor har fläskiga nospartier så ur det perspektivet gör det inget… ,haha!

Tycker ni att han har för låg panna? Öronsättningen?

Usch, vad svårt detta är….har ju kvar honom för utvärdering och ska ställa honom nu i okt så får jag se sen….

Yataz
0

Hakan kan vara certdragande men det beror på domaren och hur denne tolkar standarden.

Pannan tycker jag ser hög och fin ut. Öronen kunde väl suttit lite bredare isär kanske. Men jag tycker inte det är så farligt så som han har. De halkar säert ner med tiden han växer och breddar också.

I like him Kyss

Yataz

Christelle
0

Nä behåll han inte! Skicka han till migFlörtKyssTungan ute

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/