vilken ska man välja?
Jag hade nog valt den i mitten. :)
Dom hängande mössen hade jag nog däremot klippt bort pga stryprisken.

tveklöst säger jag den första..de andra är alldeles för klena till våra tunga katter:)
se upp med klösträd som bara har en pelare s.a.s, de blir vingliga efter ett tag..iofs har ju nr 1 också det på den översta men den ser ändå stabilast ut
Kattungar väntas hos GunBertus
säger detsamma som #2 av egen erfarenhet.
ta en som går upp till taket :))
Du ska välja en stabil som går högt upp.
okej tack för alla svaren ;) ska ta mig en ordentlig funderare på vilken det blir :P..självklart klipper jag bort mössen!
Jaaa, det är svårt att välja.. Jag har den till vänster, den bruna, och mina raggisar älskar den. Mycket populär. Den är stadig och stabil, haft flera klösmöbler som de lyckats välta. Jag kollar mycket på stabiliteten eftersom raggisar är så tunga katter. Tittar också på det som går att krypa in i. Raggisar bli ju rätt stora så det får inte vara för små utrymmen.
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
Jo dessa klösmöbler som jag läst om sägs vra riktigt stabila och valet står mellan den som du har och den i mitten ,MEN då är det som du säger att raggisar blir ju ganska stora så han kanske skulle kunna komma in i hålet på klösmöbeln i mitten nu men om ett halvår kanske han fastnar och det vill man ju inte. Sen står det inget om hur stor diametern är på tunneln heller.. Är den till vänster lätt att få bort katthår och lätt att dammsuga rent? Vi har en mindre här hemma som är omöjlig att få bort katthår på :S
Jeg personlig hadde ikke valgt noen av dem
Den til venstre har lang fuskpels på stativet og er vanskelig å rengjøre. De to andre ser litt for skrøpelige ut med tanke på at ragdolls er tunge katter.
Velg deg ett stativ som er lett å holde rent (støvsuge/dammsuge) og kan tørkes av. Jeg har ett i bananaleaf med puter som kan vaskes på 60 grader. Det er kattene (og jeg!) veldig glade i! Lett å støvsuge og vaske av med fuktig klut 
Rengöringen av den till vänster: Dammsuger och använder ibland min "svamp" för att ta bort katthår. Och detta funkar ypperligt! Jag är supernöjd med denna möbel…
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !

nu blev jag nyfiken på hur ditt klösträd ser ut..jag är på jakt efter något lite udda och stort
#11: Er litt usikker på hvordan en legger inn bilder her, men jeg prøver! 
Jeg kjøpte mitt på utstilling her, men dyrebutikkene har de også (bestiller inn til meg iallefall). Finnes i mange forskjellige størrelser, men dette passet best inn på min stue 
Mine ragdolls liker best stativer der det er litt kanter på hyllene og den store hulen øverst. Kurven og hulen nederst er mest i bruk av kattunger.
anledningen till att jag valde mellan dessa 3 är att dom ligger i den prisklass jag föredrar om jag ska köpa en klösmöbel
okej men det lät ju jättebra! låter inte alls som en alltför avancerad rengöring ;)
Den där var ju jättefin! Hur mycket kostar den och kan man köpa den på intenet?
#13 Hadde du bodd nærmere kunne du fått gratis mitt klormøbel som har lang pels! Jeg skal snart kaste det ut. Føler det er uhygenisk uansett hvor mye jeg dammsuger og vasker…
Jeg husker ikke hvor mye jeg betalte på utstillingen, fikk det med 40% rabatt 
Fant en nettbutikk som selger dem her
Jeg ønsker meg flere i bananaleaf, enkle å dammsuge og vaske med en fuktig klut + putene kan vaskes i maskin 
ajdå det var synd att man inte bodde närmare då :P..40% det var inte dåligt de! ska kolla in de genast :)

jättein Silje, det ska jag kolla in
(Katrinelunds Shuman tillgänglig för två parningar augusti ,september-sen blir han kastrat. Hör av er vid intresse /Ulla)

#12 håller med dig…den är perfekt till kattungar.
Jag fyndade ett nästan nytt sådant träd på blocket. Fick det för 1300:- och jag är kanonnöjd,det syns knappt att det är använt.
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

nu har jag suttit och beställt..men bara klickat i..har inte råd nu:)
men låtsas kan man ju..
men det var iaf på https://www.zooplus.com ..det var leverans till sverige och i mitt fall GRATIS LEVERANS
så dit ska jag surfa fler gånger och beställa på riktigt
(Katrinelunds Shuman tillgänglig för två parningar augusti ,september-sen blir han kastrat. Hör av er vid intresse
/Ulla)