Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 02-allmänt-ragdollsnack
Läst 2886 ggr
NeaC
0

Fråga om första kattköpet

Jag och min sambo funderar på att köpa katt men är båda oerfarna av katter. Det vi har läst om ragdoll verkar passa oss väldigt bra.

Vi är båda borta och jobbar på dagarna och vi har läst att en ensam ragdoll lätt man bli lite ledsen om den lämnas ensam på dagarna.  Därför funderar vi på att skaffa två kattungar ur samma kull som kan hålla varandra sällskap.

Finns det nån viss kombination av hankatt/honkatt som är att föredra? Båda katterna ska vara som sällskap, dvs. kommer att kastreras.

FunHouse
0

Hej! Det var väl ett mycket klokt beslut att köpa två, så dom får sällskap av varandra.

Men att säga en viss kombination av katt som är att föredra är nog svårt att säga. Det finns så många uppfödare med fina katter.

Men vart bor ni? Ibland kan man ha tur att det finns någon i närheten som man kan hälsa på, eller så kan man leta bland uppfödare och läsa lite på deras hemsidor osv..

Du är välkommen att besöka min hemsida om du vill…jag har inga Ragdoll kattungar just nu, men på väg..

AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Neo033
0

Klokt att köpa två tycker jag. Jag skulle tro att två hanar som kastreras innan de blir könsmogna vore ett klokt val.

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Helona
0

Instämmer med #2! Glad

FunHouse
0

Jag håller också med om att två hanar som kastreras eller hona och hane, går säkert lika bra också. Två honor skulle jag inte köpa, för de kan ibland bli lite sura på varandra.

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

raggorgeous
0

#4 tror som AC. Antingen två hanar som kastreras eller hona-hane som självklart också kastreras.

Som uppfödare är det superkul att få sälja två kullsyskon till samma hem! Det gjorde jag precis ur min förra kull :)

Lycka till med erat letande! Var bor ni nånstans?

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

GunBertus
0

jag har två blå mitted killar från samma kull, till salu som sällskap nu:)

hör gärna av dig

lycka till i vilket fall som helst

Kattungar väntas hos GunBertus

Snowdollz
0

Jag håller med föregående, kastrerade hane-hane eller hona-hane fungerar ofta bäst.

Lycka till att hitta bebisarna för just er!

Jag har förresten också mysiga pojkar som söker hem till sällskap och en mysig flicka, t.ex. varför inte två bruntabbymitted ragdoll en hona och en hane ;-), Lampan som jag kallar den ena hanen är den mysigaste i hela kullen, han kommenderar en ned på golvet så att han får gosa och busa en stund. :-)

Wermdos
0

Har sålt kullsyskon flera gånger, det är så himla härligtGlad

Jag har också kattungar, imorgon 4 veckor, välkommen in och titta på min hemsida. http://wermdos.com

Lycka till i ert letande, ni kommer älska Ragdollkatten.

raggorgeous
0

#8 ja dina bebbar är superfina I-M!!
Hane 3 snor jag!! haha

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

NeaC
0

Tack för alla synpunkter!

#1, #5 Vi bor i Kungsbacka, ca 3 mil söder om Göteborg.

Jättesöta raggisar ni alla har :-)

FunHouse
0

Ja, och Kungsbacka är ju inte så långt från BankerydFlört.

Lycka till!!

AC

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

emimollie
0

#10 Kungsbacka! Jag är med från kba Flört Vi kanske känner varandra hehe!

Lycka till med letandet efter era tilltänkta!

Om inte annat så hoppas vi få ragdoll smått till vintern, då är ni varmt välkomna att hälsa på eller innan om ni vill titta på en ragdoll IRLGlad

Kram Emelie

Zoraya
0

Jag har två raggis bröder, som är 5,5 månader, dom blev kastrerade för nån vecka sen. Hade ju förstått att dom dels är beroendeframkallande och dels inte mår bra av att vara ensamma när matte och husse jobbar. Så vi bestämde oss för att köpa två på engång. Det har vi aldrig ångrat dom har en otrolig glädje av varandra och dessutom behöver man inte ha dåligt samvete när man far hemifrån. När dom t.ex. "brottas och slåss" inser man att det är EN grej man som matte el. husse inte kan stå till tjänst med.

Om jag i framtiden skall köpa ragdoll blir det nog hane/hanar igen, men det är ju bara min åsikt. Alla katter oavsett kön har ju sin charm, det kan ju också bli så att man tänkt sig en hane men faller pladask för en hona när man hälsar på hos uppfödaren.

Lycka till Glad