Föra ihop okända katter
Jag funderar på att skaffa en raggis till, isf blir det en äldre (alltså ingen kattunge).
Hur skall man göra för att vänja katterna vid varandra på smidigaste sättet? Går det ens att föra ihop en okastrerad hane med en kastrat? Min okastrerade kan bete sig lite dumt mot andra katter nämligen, men min kastrat är supersnäll. Lite råd tack!
Jag har omplacerat 2 hanar….
Min första raggis, Dennis, var kastrat när han flyttade hem till 3 kastrerade huskatter - hanar- och en stoor vovve
det gick helt smärtfritt, förutom att han till en början tyckte att vovven var lite för stor och påträngande….nu sover de ihop 
Andra raggisen var min fertile hane Valle..från fodervärd till ny fodervärd med nykastrerad raggishane…
De lekte efter en timmes "smygande"…
Jag tror ju att om man bara är lugn och trygg och katterna känner det så går det bra 
Lycka till!!

Tack för ditt svar, det känns ju tryggt att jag har en supersnäll kastrat som agerar fredsmäklare, för det gör han verkligen, han fostrar den fertila. ( vi har nämligen med oss katterna när vi är hundvakt åt min svärmor och svärfar och de har en kastrat) Då försvarar min kastrat den andra kastraten.