Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1601 ggr
[[pimey]]
0

Nykastrerad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu kastrerades Bosse idag vid 10:30 tiden och eftersom jag jobbade så fick sambon fara till vet med honom..kastreringen gick bra förutom att han spydde då han fick lugnande..Och när jag kom hem efter jobbet så försökte han sätta sig i mitt knä men han är alldeles för trött och slut i kroppen för att ens gå..Han har varit upp och vandrat lite men vinglar alldeles för mycket men han lyckades ta sig till lådan för att kissa..tyckte så synd om min lilla bebis så jag köpte en leksaksråtta till honom..hoppas han känner sig bättre imorgon!

En trött och slut bosse på bilderna

[[pimey]]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här ligger han utslagen och med sin nya leksak vid sin sida

Juliette-
0

Plutten.. var konstigt han är så trött fortfarande.. har dom givit han för mycket sömnmedel? Dom brukar vara ganska snabbt på benen och din herre ser ju ung ut med.. verkar konstigt enligt mig.

Har lillgubben blivit tatuerad med?

[[pimey]]
0

Vet inte riktigt men sambon sa de att han gav han en mindre dos för ragdolls tål tydligen inte lugnande lika bra som andra kattraser..han försöker vara uppe på benen men han orkar inte riktigt gå så långt så han lägger sig ner efter en bit.. ja han är snart 7 månader så han är ung..japp det är han jag valde att öronmärka istället för chip då jag vill att det ska synas att han tillhör någon om han springer bort, visst kan man se det med chipmärkning också men jag tyckte det var ett bättre alternativ