Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 3090 ggr
[Malin]
0

Bicolour, mitted eller colorpoint?

Hur ska man kunna välja mellan dessa tre? :O De är ju superfina allihop i alla olika färger.

Vad föredrar ni? Varför?

miher33
0

Ja du, det är verkligen inte lätt.

När jag först intresserade mig för ragdoll så tyckte jag inte bi-color var så fina utan jag ville ha en blå colourpoint. Det blev inte så utan den som jag fastnade för och köpte var en blå mitted tabby. Men allt eftersom tiden har gått har jag nu blivit mer och mer intresserad av bi-color och gärna bruna, så där har jag helt svängt i tycke och smak.

Det är verkligen inte lätt att välja. Åk och titta hos uppfödare och om färg och teckning inte är så viktigt för dig så tycker jag att du väljer den katten som du faller för. Oavsett vilken "sorts" ragdoll det är…

Lycka till!

emimollie
0

Ja det är minsann inte lätt att välja! Men håller med #1 det är ju individen man faller för tycker jagGlad blir man kär så blir man, oavsett färg eller variant…

Men sen kan man ju ha dröm önskemålOskyldig

Själv hade jag inte tackat nej till en riktigt snyggt typad lila bicolour. Är lite svag för de ljusa färgerna. Men en fin cp eller mitted är inte helt fel det heller, som sagt individen som avgör om deet slår gnistorFlört

elyse
0

Bicolor, jag tycker att de har häftigast kontraster. Självklart ska de ha ett skarpt V.

harley
0

Coulerpointen klar 1:a och Mitted som god 2:a!!!Glad

raggorgeous
0

Colourpoint 1:a och Bicolour stark 2:a

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Juliette-
0

I första anblick tyckte jag helt klart bicolor var det rätta.. fast sen börja jag älskar color pointen… Fast nu för tiden slår inget mitted Kyss

Mitted är det vackraste som finns på en ragdoll

Natal88
0

Jag har en colorpointed och en bicolor….

Från början fastnade jag helt för colorpoint och tyckte inte om bicolor eller mitted. när jag skulle skaffa en till så titta ja på lite olika katter och fastnade faktiskt för en bicolor.

Och nu när jag sökte en avelshane så hittade jag en jätte fin mitted.

Helt otroligt, men jag tror att det kan ha lite med färgen och hur teckningen är på katten.

Jag gillar inte mittet med en vit fläck någonstans i ansiktet mitt bland färgen. Men jag gillar mitted som är tabby med god färg i ansiktet.

den hanen som jag hitta som har en fin mitted finns på sidan: http://lenmar.cybersite.se/dbe7a8bb5ee34b798bf457992befa556.html

Sen bicolor gillar jag best om dom har ett fint propertioneligt upp-och-nedvänt V, som går från pannan och bryter vid mitten eller längre bak vid ögat och fortsätter ner så att säga.

Men som sagt, så tycker jag att du skall kolla lite på katter som du möjligen är intresserad av och utgår där ifrån. Det är lättare att ta beslut om man vill ha katten eller inte när man får se den i verkligheten Flört

Så blir det nog ödet som tar beslutet åt dig Flört

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Natal88
0

ok, stryk det med bicolor!!! såg just en annan som var JÄTTE SÖT! som inte helt stämde in på de ja tyckte :p, men V skall fortfarande vara jämt och propertioneligt tycker jag ;)

hehe…

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Ilya
0

Finns en likadan tråd här.