Hur gamla?
Jag undrar hur gamla era katter har blivit. Informationen jag är intresserad av är:
Vid vilken ålder avled katten?
Vad åt den för mat?
Vilken ras?
Var det en innekatt eller utekatt?
Jag har nämligen tänkt göra en liten undersökning på livslängd jämfört med ras och matvanor :)
Mina två gamla Perserkatter en hona Asta blev 18 år och hanen Baffy blev hela 19 ½ år. De hade aldrig varit sjuka.
Dem mat de åt var mjukmat av olika slag, mest Mjau eller whiskas och drack vatten.
De var innekatter, men var ute på våran tomt och strosade på vår, sommar samt höst.
Vet inte om det bar är här du lagt in detta, men eftersom jag mest är här inne på Ragdolls så svarar jag här
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
#1 Tack för svar :) Dessa katter fick alltså inget torrfoder?
Nej för de åt inte det.
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 

Min Perserkatt blev 14 år. Han åt ett specialtorrfoder mot njursten i nästan hela sitt liv. Han gillade inte blötmat. Han var innekatt som också gick ut på tomten när lusten föll på 
Tack så mycket :) Hoppas på fler svar

Två perserhonor den ena blev 14 och den andra 15 år. Åt torrfoder gillade inte blötmat.
#6 Behöver veta vilka märken på deras mat för studien :)
Behöver minst 100 svar för att kunna få någon statistik i min undersökning, så vänligen fortsätt och fyll på :)

#7 Svårt då vi hade fler olika sorter
#9 Du kanske kan ge några exempel?

Iams var det som vi köpte oftast tror jag.Ena katten ledsnade så fort på fodret så vi fick banda i av andra märken ofta, hon var jättekräsen hela sitt vuxna liv.

Vår första perser glömde jag ta med
. 15 år hona innekatt (jagade inte) Hon åt Iams och och alla olika sorters burkmat oftast Mjau.
#12 Tack så mycket :)