Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 6008 ggr
MissMiranda
0

Bicolour större än colorpoint?

Detta är säkert världens dummaste fråga men måste fråga :) Finns det nån som helst storleks  skillnad på olika färger, jag tycker att bicolour alltid är större än dom colorpointen som jag sett på bilder, men det kanske bara är jag som inte får en riktig uppfattning om storleken på bild :)

Hoppas på att få träffa en underbar raggis i verkligheten snart, har sån kattfeber att jag ser katter överallt :) gäller bara att sambon hänger på..

Hoppas jag inte dumförklarat mig nuSkäms

FunHouse
0

Du har absolut inte dumförklarat dig, men tyvärr har jag ingen aning faktiskt. Har aldrig tänkt på det. Jag tror inte att det är så.

Hoppas du får med dig sambon och titta på RagdollsGlad, då faller han direktSkrattande

AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

elyse
0

Det finns många uppfödare runt Göteborgs-området som säkert låter dig komma på besök! Hade du bott närmre mig hade du kunnat få komma och kika på en brun bicolor och en blå mitted. Länk:

Uppfödare i sydvästra Sverige

Kanske är det så att colorpoints inte är så stora, generellt sett. Vår bicolor har alltid varit stor, men vår mitted kommer ikapp - de är i stort sett i samma storlek nu, vid 27 mån resp 21 mån.

MissMiranda
0

hehe tack för era svar!

#1 nej jag tror nog inte heller det men var tvungen att fråga :) han kommer falla för en sån goding direkt men lite övertalning behövs nog me, han är nog mer ekonomiskt bekymrad :) men förhoppningsvis ger han med sig snart, kissen ska ju ge oss många år av lycka och man får mycket katt för pengarna :)

#2 ja jag ska nog ta kontakt med någon snart :) vad härligt med en brun bicolor, är nog min favorit hittils men är väldigt svårt att bestämma sig :)

Amasing-Stars
0

Bicolouren er nok ikke større men det kommer helt på hvordan genene er på katten …. alt ligger bak i satmtavlene hvis man undersøker å finner ut hvilken type de er i størrelse .

Pelsen har også mye  å si …. har du en katt som ser ut som et pelsmonster med lang pels  så ser da denne størreut enn en som ikke har så mye pels og som er kortere , og hvis du ser på bilder så blir ikke dette helt rett , pelsmonstret kan være mye lettere i vekt men kamuflerer seg da med mye pels slik at den ser STOOOOR ut Förvånad.

Hvis du vil ha en stor katt så må du lete litt etter det du vil ha Glad, synes det er store forskjeller på størelse på ragdollene ….

En Stor hunn vil nok ligge på ca 5 kg og en hann ca 7-8 kg .

Ragdollen skal være stor og muskuløs Glad ……ikke bare liten og fet Flört!

MissMiranda
0

#4 absolut ska det handla om hälsan, att ha en fet katt är nog inte kul för någon, varken katten eller ägaren :)

det häftiga med ragdollen är ju deras ståtliga utseende :) vill ha en glad och mysig katt, personligheten är nog viktigast för mig, jag vill mysa leka och ha sällskap och mysa lite till :)

SiljeHelen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bicolor og colorpoint er bare en variant av rasen, og størrelsen kommer helt ann på linjene til kattene Flört

Jeg selv har jo en egenoppdrettet colorpoint hokatt som er ganske stor. Hun veide 5,5 kilo når hun var 10 mnd gammel. Legger ved bilde tatt når hun var 10 mnd gammel. Hennes navn er (N)Happy Pops Amanda, og hun er en Rag a, blå colorpoint.
(Hun er nå 1 1/2 år, men jeg aner ikke hva hun veier, har ikke hatt henne på vekten på lenge!)

MissMiranda
0

#6 vilken underbar bild :) ser ut som en härlig katt och väldigt vacker. Förstår att det bara är olika färger men blev bara så fundersam när jag inte såg så många eller någon alls som var så "stor" som jag upplever att bicolor varianten är :)

men som sagt så finns det många katter som jag inte sett och bilder ger ju en annan bild än verkligheten :)

huldabella
0

Hos oss är colourpointerna betydligt större än de övriga. Kan kanske bero på att de är stooora pojkar och de andra är flickor? Flört

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

MissMiranda
0

#8 Hehe det kan nog ha nånting med saken att göra :P var inne och kikade på din sida, underbara katter! :)