Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 4566 ggr
Natal88
0

Fundering på Stamnamn =)

Hejsan!

Jag har funderat och funderat på ett bra stamnamn, men jag vill gärna förknippa det med mig.

Så nu vill jag ha lite hjälp så ni får rösta vad ni tycker kan vara bäst ;)

Kort bestkrivning om mig: Jag heter Natalie Kallas För Natal, Natalka, Natalia, Natacha och Natta. och jag är halv Polsk.

Jag simmar på hög nivå och jag tycker om att resa och upptäcka nya saker, Kommer från Västkustens Uddevalla Som bland annat är känt för Gustav Tordens Varvet.

Jag älskar dessutom djur och framför allt mina raggisar.

Molly heter min första Ragdoll och det är henne jag skall börja avla på =)

Om det möjligtvis skulle finnas andra bra förslag på Stamnamn, självklart har jag tänkt mycke på det, men känner att min fantasi inte är den bästa för detta.

Så alla förslag och tips är jag väldigt tacksam för!Skrattande

För er som inte förstår frågan riktigt så är det:

Vilket stamnamn tycker ni låter finast?

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Lottis-Gottis
0

Vad har du tänkt för stamnamn?

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

LeS-
0

SE*Natacha´s
SE*Natta´s
SE*Natalie´s

SE*Molly´s…tja lite förslag, vet inte vad du hade tänkt dig.

Lottis-Gottis
0

Alla är lika fina =)

Natacha´s tycker jag är finast, men följ ditt hjärta och ta det som klingar mest

Natal88
0

Okej =), jo ja har tänkt mycke på det =), jag hade en sån där rösta på olika namn men det kom visst inte upp.

Natta känns inte så rätt så det kommer jag nog inte att ta.

Jag förstår att det skall vara något personligt =) och då är jag inne på antingen nått med mitt namn eller om man skall ta Molly som blir den första "mamman" i min uppfödning ;)

Jag var inne på Natalka's, Natalia's eller Natacha's. Ett tag var ja ävven inne på Natschie's Men det var för likt Natshos (eller hur det stavas) å då tänker ja på mat, så de blir det inte.

Jag skulle kunna ta mitt egna namn direkt: Natalie's eftersom det är mest personligt. Men det är om namnet är fint Flört

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Lottis-Gottis
0

Jag ska oxå ta stamnamn snart och jag ska ha nått med med min första raggis namn, har några på lut.

Så ta nått med Molly

ex. Mollytaz, Mollyrags, Mollystar, etc….

Lycka till och jag tror du hittar ett namn som du gillar tillslutGlad

Natal88
0

Det va lite kul förslag måste jag säga =)

Tack tack

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Evenstars
0

# 5 Mollytaz var ju jättefint! Kyss

Tips…skippa apostrof om du kan…bara jobbigt. Tycker jag i alla fall. Jag har det (S*Evenstar's) och jag skulle inte välja det i dag (utan då S*Evenstars, som jag alltid skriver om jag inte MÅSTE vara korrekt).

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Natal88
0

Ja, ja har tänkt på det med Mollytaz faktist, ja tyckte oxå att det lät fint Skrattande

Men ja tycker att #7 Evenstar's är ett jätte fint stamnamn! men ja kan tänka att det är jobbigt med apostrofen, men ja tycker endå att det är fint =).

Det finns många med finna och fiffiga namn tycker jag =)

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Norrtassens
0

Ja, Mollytaz var jättefint, och jag håller med #7…skippa apostrof, jag har en sådan och jag ångrar så att jag satte dit den…

Bevingad
0

Jag tyckte Natalkas lät rättså originellt jämfört med de andra namnen som för mig är relativt välkända (däremot fina) men om du vill ha något mer personligt.

Raggarmollys

var ett namn som dök upp i mitt huvud med anspelning på din katts namn och ragdoll. O lite kul kanske för hon ska ju ut o dejta lite i.o.m att det är uppfödning, så kan va lite olika symbolik i namnet Flört

Tjuvkikade lite i din profil och var det itne så att Molly heter White roses i stamtavlan, det skulle du kanske kunna använda som ett fint stamnamn tycker jag. Antingen i engelsk version eller översätta till svenska. Beroende på om du vill vara internationell eller att det är speciellt just med ett svenskt namn när uppfödningen är svensk. Vet inte om den är vit men finns ju en rossort som heter Västkustros. Lycka till med stamnamn,

Natal88
0

Ja#10, det var ju faktist smart, jag tänkte aldrig på att man faktist kan använda sig utan hennes stamnamn.

White Rose är ju rätt fint, det kan ja hålla med om =)

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

WildWest
0

Du har fastnat för den fantastiska rasen ragollGlad. men man vet aldrig vad som händer i framtiden. Du kanske vill utöka din uppfödning med ytterligare en ras och då är det inte så kul om ditt stamnamn börjar på Rag.

Håller med Kicki, skippa apostrofen för den är bara bökig.

//Kerstin i Umeå

Evenstars
0

Ja, Kerstin (# 12) har en viktig poäng! Du vet inte om du vill utöka eller till och med byta ras nån gång i livet till en annan ras och stamnamet har du hela livet.

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Natal88
0

Jo, det har jag också tänkt på, just därför kände jag att ex. Mollytaz är rätt fint Skrattande eftersom jag för tillfället är väldigt fast för ragdollen, Men jag gillar även helig birma katter och vem vet, Det kan ju bli någon mer ras i framtiden =)

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Lottis-Gottis
0

Hoppas du hittar ett namn som du trivs med =)

Ska bli skoj att veta vad det blir.

Lycka tillKyss

Lottis-Gottis
0

Spinn vidare på namnet Molly så hittar du säkert nåt som är fint och som du gillar Flört

Nu när jag försöker hitta ett namn så tar jag och säger namnet och lägger till ett namn precis som om jag hade ett stamnamn och en bebis som ska ha det

Natal88
0

Tack! Jo, ja tror du har rätt… Jag e fortfarande inne på namnet Mollytaz =) När jag väl har bestämt mig då kriver jag in det.

Jag går just nu under dagarna och repeterar namnet och frågar även mina vänner och min familj om vad dom tycker. En så länge har jag fått Positiv respons =) Men jag nöter lite till på det, det är ju endå ett namn som jag skall trivas med och kommer att ha länge!

Det är som att döpa ett barn eller tatuera in något känner jag, det är något värt att tänka på ;)

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Natal88
0

Hej igen!

Efter många om och men, så har jag äntligen skickat in 3 alternativ till Stamnamn:

1. SE*White Rose's

2: SE*White Wizard's

3: SE*Mollytaz

Ennu en gång vill jag tacka er för lite inspiration och hjälp!

Får se vilket av dessa alternativen jag får och om inte så får jag fundera ut ytterligare några namn!

Skrattande

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Lottis-Gottis
0

Ska bli kul och veta=)

Jag ska skicka in mina förslag i dagarna oxå

Natal88
0

Hej på er igen!!!

Nu är det klart!!!! jag fick beskedet igår Skrattande

Mitt Stamnamn blev SE*White Wizard's

Håller även på att göra en egen hemsida! Tungan ute

SÅ KUL!!!!

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

emimollie
0

Jätte roligt, grattis!

Länka gärna hemsidan här när den kommer upp :)

Natal88
0

Jupp jupp :p det ska ja allt göra Flört

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.