Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 5130 ggr
Miggy
0

Klösmöbler till ragdollisar

Halloj!

Jag står i valet och kvalet nu när jag ska välja en klösmöbel till min kommande misse. Jag har surfat och kollat in mängder med olika klösträd i alla dess kombinationer och ändå kan jag inte bestämma mig.

Med tanke på att en ragdoll är en lite större och tyngre katt så vill jag ha något som har lite större, bredare hyllor som klarar tyngd, speciellt en växande hane. Man vill ju inte att halva kattens kropp ska hänga utanför Flört

Jag har kollat in allt från kattens NO1, klösmöblerna på EBay(nån tysk kedja som säljer) ellos, djuraffärer etc men jag är osäker.

Så kära ragdollägare, vad har ni för klösmöbler som ni kan rekomendera?

/M

Omorose
0

När det gäller klösträd rent generellt så tycker jag att man ska välja dem med mycket klösmaterial på, inte ett klösträd som består av 2/3 plysch.

Eftersom att jag inte bor särskilt stort så har jag endast en sån här:

Altea klösträd

raggis22
0
raggis22
0

www.Tamleopardens.se, där kan du titta.

Miggy
0

Ah tack!

jag gillar barcelona modellen, verkar ha ganska bra plattor att ligga på, plus mysig koja.

Barcelona

Sprattelkattens
0

Jag har två träd som jag köpt från Tyska ebay, mycket billigare än i Sverige. Jag är i valet och kvalet nu, ska köpa ett stort klösträd och har lite beslutsångest.

Andra sidor som har klösträd:

www.swecat.se

www.brommazoo.se

http://www.annk-butik.dk/katz.html

-------------------------------------------------------------

Whiskykullen är här!

www.sprattelkattens.se

Snowdollz
0

Jag köpte (ropade in) mitt klösträd på tyska ebay. Totalt kostade det bara 680:- (klösträd + frakt) jämfört med kanske 2500:- eller mer i Sverige. Jag är jättenöjd och vill köpa ett till där bara jag övertalat min kära sambo.

Säljaren på tyska ebay som många svenskar handlar av och är riktigt seriös kallar sig "jago24online".

ProvinsiaRivers
0

Jag tror inte man ska satsa så mycket på kojorna.Har märkt på mina katter att dom inte går in i dom. Dom gillar mest att ligga på dom mjukaste hyllorna,lite som hängmattemodell.Och så ska man ha fler ben med klösmöjlighet.Givetvis ska dom vara rejälä,ställningarna, för raggisar kan bli tunga som vi vet.Våran yngsta kille har lyckats ta sönder två ställningar med sin tyngd!!

Den som jag beställde från ellos för ett antal år sedan har hållit längst men förra veckan var den förbrukad och åkte ut.

FiaSols
0

Här finns det både rejäla och stabila, dessutom snygga klösmöbler i alla dess former. Även mjuka och harmoniska färger som inte dominerar övriga möbleringen….

Tror att detta företaget kommer ha försäljning på Spinneriets utställning i maj….men är inte säker.

/Birgitta

http://www.petfun.de

GunBertus
0

jag gillar kattens No1 bäst.
Rejäla träd med gott om plats och dessutom utbytbara delar…( som Tupperware liksom:))

OBS varning

en kompis till mig köpte 2 st klösträd som en svensk förmedlade från tyska Ebay. När hon fått hem dem så började det klia överallt på henne och likadant på katterna..när hon tittade närmare på klösträdet så var pelarna fulla av loppor, …

det är ju inte konstigt när man tänker efter, de görs ju säkert i Thailand eller något asiatiskt land till billigt pris, och där kan ju komma med både det ena och det andra hem i paketet..

nu är väl inte alla klösträd därifrån fulla med loppor men kolla noga när ni får hem dem och spraya gärna med någon loppspray först..

Kattungar väntas hos GunBertus

raggis22
0

Var köper man loppspray, på zoo eller på apoteket,,

raggorgeous
0

det är ju bla Frontline som du kan spraya på mot loppor.. det köper du på Apoteket..

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

zabelle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 Kan bara hålla med! kattens No1!

Jättebra att man kan byta ut delar när det blir slitna. Katterna älskar den översta hyllan med mjuk botten.

Zabelle   

Okay
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag byggde mina egna klösmöbler med hjälp av mina händiga föräldrar. Visserligen hade vi all material utom Snöret. Då fick jag göra dem som jag ville ha dem.

Vi gjorde allt enligt min första klösmöbel som jag köpte först :P Men vi valde att ta bort lådan då våra katter ändå inte gillar att ligga i lådan. **så här blev det:
**

Hvenhildas
0

#13 Snyggt,

vad använder du till benen, trä, papprör el vad

-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt

Okay
0

#14 Tack :) Jag använde 30cm höga Trä bitar. Dom var Rekangulära vilket var svårt att linda. Om jag ska göra om det igen ska jag försöka få tag i runda pelare istället ^^

evawennman
0

Kolla här www.djurkedjan.se

Både höga, låga, bra priser och fri frakt! Köpte mitt därifrån och jag är superduper nöjd!

auroraborealis
0

Jag har BananaLeaf Rotting Outdoor 3, fungerar toppen har en raggishane på 7 kg och det funkar utan problem.

Sedan har jag bara hört bra om kattens no.1 de ska vara stabila och bra kvalitet också.

Snowdollz
0

#16 Kul att du också är nöjd med dessa träd, det är jag med. Jag har köpt flera stycken, men på annat ställe(och mycket billigare).

Priserna kanske ser bra ut på Djurkedjan jämfört med andra djuraffärer. Men dessa är samma träd som man kan ropa in på Tyska Ebay (säljare: jago24online) för mycket mycket mindre pengar.

Jag har t.ex. köpt via tyska ebay och jago24online flera gånger bland annat den Djurkedjan kallar Almen, Sälgen och Häggen och ingen av dessa kostade mig mer än 500-700:-/st inklusive frakt direkt hem till dörren. Tänk då kan man köpa minst tre klösträd på Ebay för samma pris som ett på Djurkedjan. Och det är samma träd. Jag köpte vid ett tillfälle tre klösträd från jago24online och tyska ebay och de tre kostade tillsammans 1500:- inklusive frakt. Jämför man med Djurkedjan så skulle dessa tre tillsammans ha kostat 6347:- räknade jag just ut…

GunBertus
0

jenny, det kanske är dags för mig att be dig beställa ett nytt igen:)

ett banana leaf..

du var ju så bra på detta kommer jag ihåg..

ser du nåt sånt så kan du väl hojta tillGlad

Kattungar väntas hos GunBertus

auroraborealis
0

Jag har tre olika typer av klösträd hemma

1. Banana leaf outdoor 3 - en favorit att ligga och mysa på

2. Nobby klöspelare - rubin  som jag har 2 stycken av, de älskar att riva på de träden

3. klösmöbel ovideo - lekträdet, massor av bus

emimollie
0

Hade ju vart super om man kunde få hjälp av någon proffsig att ropa in ett banana leaf, gärna outdoor 3 som ni andra också skrivit, såå fint!

Blir nog till att leta efter ett, kanske julklapp Oskyldig