Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 2601 ggr
[cas-sus]
2010-09-01 19:43
0

BRIT - bra torrfoder!

Jag har hittat ett torrfoder som verkar jättebra! 38% protein! Glad

Kostar endast 379:-/ 7,5 kg.

Uppfödare får rabatt om 20% :) Fint kattungepaket kan man få.

Länk; http://www.britcare.se/index.html

MVH
Susanne

Cas-Sus Ragdolls

Omorose
2010-09-01 20:12
0

Har fått lära mig att då det står taurin i innehållsförteckningen så menas det att det är tillsatt taurin, alltså för lite taurinrikt kött i maten.

Sedan undrar ja vad som kan klassas som "chicken and chicken products" näbb? klor? fjädrar?

Det var ba det jag snappade upp lite snabbt, har inte kollat igenom fodret noga =) Kul med tips på lite mer okänd mat.

Sarah.

[cas-sus]
2010-09-01 21:57
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer innehållsförteckningen.

Taurin står det mig veterligen på de flesta (samtliga?) torrfoder, Hills, Eukanuba, Royal Canin…mfl.

Menar du att de inte tillsätter Taurin?

Jag har aldrig sett någon tillverkare som specificerar vilka delar de tar på kycklingen. Royal Canin har tex köttmjöl från kyckling.

Hills har kyckling protein.

MVH
Susanne

Omorose
2010-09-01 22:35
0

Ok.

Eukanuba adult: Kyckling (>40%), kycklinglever (>15%), ris, grovmalen majs, fiskmjöl, kycklingfett, sockerbetsfibrer, heläggspulver, kycklingdigestiv, kaliumklorid, DL-metionin, kalciumkarbonat, torkad öljäst, natriumklorid.

Inge taurin där.

Att dom inte specifierar vet jag, men då man tyder innehåll på svenska så får det ju inte stå t.ex kyckling om det inte är "ätbart" har jag för mig. Därför undrade jag om chicken produkts hamnar i kategorin köttbiprodukter eller animaliska biprodukter.

Är inget fan av royals foder, just på grund av att jag inte gillar deras innehåll. Dock gillar mina katter det väldigt mycket =((

Sarah.