Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 1315 ggr
[Litlamins]
0

Hur mkt vitt är för mkt?

På bicolour?

Man får inte ha vitt på svans eller öron och ska ha uppåner  V, utan fläckar i. Inte färgade ben. För detta är certdragande? Nåt mer som är draget cert på?

Trampdynor får vara färgade, men inte lösa färgade fläckar på benen?

Vår ragdoll, har väldigt mkt vitt på kroppen, hon har en fläck på ryggen som är färgad, men som jag har förstått det så är det inte ett färgfel?

Hur är det med V:et? Hur stort ska det vara? Hur stort eller litet eller snett får det vara?

En del har ju jättebrett och snett, men kan ändå gå bra på utställning? Och en del har mkt smalare och kortare V upp mellan ögonen? Hur säger standarden där? Vad är certdragande och färgfel på V:et? Får det vara snett/ojämt utan att det gör nåt?

Sen om jag förstått det rätt, så flyttas poäng från färg och mönster, till huvud från 2011, det är nog en fördel för vår katt…

Kanske nån har lust att förklara närmare för mig? Har ju läst standarden, där står inget närmare om tex mkt vitt på kropp vad jag kan se…

[Litlamins]
0

Det var kanske onödiga frågor att ställa här. Ska söka på nätet istället.

Föredrar ni brett eller smalt V, spelar det nån roll om det sitter osymmetriskt över ögonen för utställning? Ser flera vrålsnygga raggisar som är osymmetriskt tecknade och blir BIS ändå, så då kan jag ju själv förstå att det inte spelar nån roll.

miher33
0

Jag tyckte att det var en jättebra fråga och hoppas att någon insatt kan svara dig på detta.