Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 2803 ggr
Ilya
2010-09-05 20:45
0

Ingen snopp?

Ja, lite generande fråga, men jag känner att jag måste få stilla mina frågetecken lite.

Min lille ragdollpojke Toulouse är 4,5 månad och kastrerad sen ca 11 veckors ålder.

Så självklart ser man inte skymten av några kulor, MEN snoppen som borde finnas kvar efter kastreringen är inte där? Jag kan inte se den, hur mycket jag än kikar Skäms

Dessutom ser jag flera st tuttliknande knoppar på hans mage.

Det kan väl inte vara så att jag fått hem en liten tjej? Eftersom han kastrerats o allt.. så borde iallafall veterinären sett?

ELLER är det helt enkelt bara så att han är för liten för att man ska kunna urskilja något mellan benen än? Tänkte på min lille hundvalp som kom hem till mig vid 9 veckors ålder och man redan då såg snoppen tydligt. Men det kanske inte är likadant med katter?

Som sagt, en generande fråga och säkert en korkad en också, men.. ÄN är jag inte expert på katter, lär mig något nytt varje dag ;)

Kram på er.

Limin
2010-09-05 21:35
0

Ingen fråga är dum!! Skrattande Läs mitt ordspråk under min text… Flört

Vad jag förstår så har hankatter sin penis bakåtböjd dvs. penisen finns "innuti" kroppen vid vila och kommer fram då de skall kissa eller para sig. Hänger du med? Flört 

Ingen av våra killar har synliga penisar… så, visst har du en kille där hemma! Skrattande Har sett en av våra katters penisar en gång då han var liten och jag kliade honom på magen… då dök det upp en liten rosa sak som försvann lika snabbt Skrattande 

Både honor och hanar har "tuttar" så det är inget konstigt.

Hoppas jag har kunnat hjälpa dig lite med dina tankar… har du fler frågor så fråga på! Skrattande