Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 4064 ggr
emimollie
2010-09-05 15:28
0

Hemsida

Hur har ni uppfödare gjort när ni skaffade hemsida?

Är det gratis/betal- hemsidor, har ni någon som fixar den åt er mm.?

Tacksam för svar då jag är i starten med att fixa en egen Glad

Vet inte om jag satta frågan i rätt grupp…får gärna flytta den rätt annars…

Kram Emelie

Elvans
2010-09-05 16:50
0

Jag har byggt min sida själv och fick ett år gratis webbhotel av min pojkvän. Jag köpte mitt eget domännamn på .se.

Jag administrerar min egen hemsida, det känns bekvämt..

Idag finns det ju så bra sajeter där det bara är att välja förg och form på sidorna och sedan är det klart. det finns väl någon sida som heter typ 123.se eller något sådant.. www.one.com är billigt och bra för hemsidor.. Själv har jag surftown  :-)

//Lotta

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

www.elvansragdoll.se

www.elvansragdoll.blogspot.com

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

emimollie
2010-09-05 17:11
0

Tack Lotta, ska genast gå in och titta där Glad

Ni andra får gärna med dela med er av vad för program/sidor nii använder er utav…är kass på sånt! Tungan ute

Wonderdolls
2010-09-05 18:45
0

Jag har också gjort mitt själv och köpt mitt domain ifrån www.one.com de har vertyg och färdiga mallar för lite lättare som nybörjare också. Annars kan jag rekommendera http://www.raggorgeous.se/ Carro hon gör fina hemsidor till bra pris! Flört

ElHeMas
2010-09-05 21:16
0

Jag har one.com som jag tycker fungerar utmärkt. Jag har själv byggt min sida och uppdaterar själv.

Vi har ursöta bebisar !!!!

englagirl
2010-09-05 21:52
0

jag har oxå one.com och det funkar jättebra.

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

emimollie
2010-09-05 22:04
0

Tack för alla svar!

Nu ska jag läsa mer på de ni tipsat omGlad Hoppas att jag lyckas knåpa ihop nått…men det ska jag väl klara av!

Natal88
2010-09-05 23:49
0

Om man har comhem bredband så får man en egen hemsida gratis.

Och tack vare att jag har macbook så har den ett program som heter iWeb och där har dom lite mallar som man kan använda sig av.

Håller på att göra en sida nu Glad så får se hur det fungerar Flört

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

raggorgeous
2010-09-06 00:16
0

Jag gör mina hemsidor själv, men hjälper även andra som behöver hjälp så hör av dig om du vill… Skrattande

Webhotell och domän rekommenderar jag alltid  www.one.com

bra priser och bra support.

#3 TACK Mili!! Kyss

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

David
2010-09-06 08:44
0

Domännamnet köper och administrerar jag via Loopia.se.

Hemsidan, som inte är färdig än, kommer ligga på firmans server och det är en reklambyrå som gör grunderna, därefter kommer jag kunna sköta den själv via en "bakdörr".

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

emimollie
2010-09-07 12:37
0

Tack alla för alla nyttiga tips! Tror nog jag ska få ihop nått…to be continueCool

#8 och om inte så hör jag av mig till dig Flört Tack!

roysliraggen
2010-09-07 13:41
0

Hei! Jeg er kjempefornøyd med cybersite.se. Endeløse varianter med verktøy uten at du trenger å vite så mye om html. De ordner også eget domene om ønskelig (jeg kjøper via uniweb). For meg som er norsk, blir dette også noen kroner billigere, men de er uansett rimelige…..synes jeg.

Her er siden min: www.roysliraggen.com

Mvh Vera

emimollie
2010-09-20 21:40
0

Hej igen!

Nu har jag provat på att göra en hemsida gratis i 4dagar på dinstudio.se

Blev nöjd med resultatet med tanke på att jag inte är ett snille på det härTungan ute Använde mig utav en av mallarna. Är nöjd att det blev så enkelt och lätt att hitta på sidan. Ända som var lite tråkigt var att jag inte han fatta hur man flyttade runt bild- och textrutorna, eller om det ens går om man använder sig utav mallar?! Hmm?

Nu har de fyra dagarna gått ut och hemsidan är nerlagd till dess att jag bestämt mig om jag vill betala. Skulle skrivit tidigare så ni kunde kollat på den, det var ju lite dumt.

Men frågan är om jag ska ha kvar den och betala 99kr i månaden? Eller finns det bättre/billigare ställen? Synd att allt jobb jag lagt ner i fyra dagar skulle försvinna isfObestämd Beslutsångest, hur ska man göra?

Snowdollz
2010-09-20 21:43
0

99:-/månad låter riktigt dyrt…

Det billigaste alt. på one.com är 12:-/månad… och då ingår hemsideprogram som skall vara lätt att fixa sin sida i (har dock inte testat detta själv, då jag använder Dreamweaver).

emimollie
2010-09-20 21:56
0

Ja jag tyckte också det var dyrt!!! Men det står att det inte tillkommer några andra kostnader…vad för andra kostnader brukar tillkomma isf?

Tex. på one.com vad ingår i dom 12kr/månaden? Får man då allt man behöver? Jag är ju helt ny vad gäller hemsidor, så just nu känns det lite förvirrande! Vad behöver man egentligen för en fullgod hemsida?

Jag vill kunna lägga in text och bilder enkelt utan att kunna massa html-koder mm som jag inte kan ännu. Vill att den ska innehålla ett par flikar, en gästbok, och kanske en blogg med. Kan ju vara bra att kunna koppla mailen dit med…är det något mer man behöver?

Kan man få allt det om man väljer one.com för 12kr/månad?

Åh, så synd att det skulle vara så dyrt nu när man blev nöjd med det jobbet man lagt ner!!!

Tacksam för svar!

Kram förvirradSkäms

wandullan
2010-09-20 22:44
0

Jag har min sida på space2u som har jättebra support och jag har även köpt mitt domännamn via dom. Sidan har jag gjort min hemsida i Dreamweaver och den uppdaterar jag själv. Ett progem som jag tyckte om att göra hemsidor i är Frontpage, det använde jag innan jag gick över till Dreamweaver.

SE*Wandullan´s

Hemsida: http://wandullan.com

Snowdollz
2010-09-20 23:01
0

#14 Gå in på www.one.com hemsidan och se vad som ingår. Det som tillkommer är kostnad för domän och .se domäner kostar 95:-/år = under 8:-/månad + en uppläggningsavgift (engångkostnad) på 115:- helt klart prisvärt tycker jag. Är helt nöjd med one.com.

Tror att man kan göra ganska mycket i deras hemsideprogram och det står att inga programmeringskunskaper behövs.

emimollie
2010-09-20 23:16
0

Är dreamweaver och fronpage program som man kan ladda ner gratis, eller hur funkar det? Behöver man någon kunskap i det eller hur lätt är det att fixa och uppdatera med de?

ja One.com låter ju bra, måste nog vara bland de billigaste?!

Vad jag har sett är ju att det finns olika kostnader, typ 12kr/mån, 24kr/mån och 45kr/mån. Vilket behöver man? Är det för 12 kr tillräckligt?

Tack för all hjälp!!! Uppskattas mycket!

LeS83
2010-09-20 23:21
0

Hej!

Ja nu är det så att jag inte riktigt har haft så mycket pengar så att jag kan göra en hemsida som är ritkigt bra än. Men det kommer komma i framtiden, så länge använder jag mig ur en gratishemsida: http://www.n.nu/

Den är ju inte öööverbra men jag är faktiskt rätt så nöjd med tanke på att den är gratis och på att jag rent ut sagt suger på det här med hemsidor. Jag har fixat min hemsida själv och administrerar den själv med…super-enkelt!!

här är min hemsida: www.beautifulheaven.n.nu

som sagt, inte superfinaste hemsida, men sålänge duger den!

wandullan
2010-09-20 23:26
0

Dreamweaver är ett program jag fick genom skolan när jag gick webdesignutbildning men Frontpage brukar ingå i vissa Windowsprogram, kolla om du har det på din dator!
Frontpage är lätt att jobba med och du behöver inga kunskaper i html.
Det bästa tror jag är att du låter någon fixa en hemsida till dej och att du sen sköter alla uppdateringar själv.

SE*Wandullan´s

Hemsida: http://wandullan.com

emimollie
2010-09-20 23:29
0

Ja men det var lite liknande så den jag gjorde på provapå i 4dagar. Tycker det räcker sålänge. Blir ju enkelt, stilrent och lätt att hitta!

Är det gjort med hjälp av en mall?

Det funkar absolut för mig sålänge tills jag lärt mig lite bättre hur man gör med alla koder mm.

Är detta helt gratis? Jag har ju inte något domän eller nått sådant sedan tidigare, är helt ny vad gäller hemsidor!

Tack snälla niGlad

LeS83
2010-09-20 23:36
0

#20 var inlägget riktat till mig?

I så fall så ja, den var gjord med hjälp av en mall. Det finns en massa mallar att välja mellan.

Du behöver inga koder när du gör hemsidan, den är väldigt bra för nybörjare som mig Glad.

KOstar ingenting, helt gratis! Gå in o testa dig fram..du väljer adress på hemsidan sen är det bara att sätta igång o pilla! Hur enkelt som helst!

Säg till när du e färdig så man kan gå i n o titta! *nyfiken* Skrattande

[Litlamins]
2010-09-20 23:55
0

Jag köpte min domän hos one.com

Kommer inte ihåg riktigt vad det kostar per år, men det är billigt! Max några hundra.

Hade först en egenknåpad hemsida som jag gjorde i frontpage. Men nu har jag en mera stylad hemsida som en som heter Lisa-Marie Dezign har gjort. Kolla in länken för priser mm. Jag är supernöjd med vår hemsida! Uppdaterar den enkelt själv, den är gjord i Dreamweaver.

emimollie
2010-09-21 00:15
0

#21 ja det var till dig  bla. Flört

Låter ju som att det är lite samma som på dinstudio.se som jag testade då, fast gratis Glad ska absolut testas!!! Tack!

#22 Ja one.com låter bra med, många som rekomenderar det verkar det som! Tack för tipset och alla råd. Alltid bra att höra vad andra tycker!

Ska in och titta på hennes sida med! Tack!

Dock tycker jag det är kul att fixa och pilla själv så det hade vart roligt om man kunde testa att göra en lite enklare till att börja med…så får det nog bli, men tack för alla tips!

På't igenGlad här ska klippas och klistras! fortsättning följer…