Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 2796 ggr
Zekina
0

Ny och väldigt sugen!

Ny på forumet.
Och jag kan bara säga att jag är VÄLDIGT sugen på en ragdoll!
helt såld är jag, går inte att beskriva ur kär jag just blivit.

Vart kan jag hitta mer fakta om själva rasen och tips om man skaffar just en ragdoll

Tacksam för svar!

elyse
0
Heidi
0

Sen är ju många uppfödare väldigt tillmötesgående och tar emot besök när man bara vill häsla på lite Ragdolls och få veta mer om rasen Glad

Så gjorde jag och sambon, vi hälsade på hos en uppfödare, gosade massa Ragdolls och frågade massa frågor om rasen. Glad och läste info på nätet så klart. Väldigt fort kom vi fram till att Ragdollen passade oss väldigt bra.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

emimollie
0

Ja jag håller bed föregående! Går både att läsa på massa på internet, men det är ju också kanon om man kan hälsa på hos en uppfödare och gosa lite i verkligheten samt prata med någon som har bra erfarenhet!

Sen måste vi ju säga välkommen hit till ragdoll iFokus Glad

Hoppas du ska trivas!

Förstår precis vad du menar med den där plötsliga förälskelsen för Ragdollen! Dom är underbara! Och när man tillslut får chansen att älska en så är dom helt ovärdeliga!!! Älskar domKyss Farligt att läsa trådar som innehåller ordet bebisar/kullen/små älsklingar…

Blir kär varje dag och vill bara ha fler!!!

Men man får ju hejda sig lite och älska dom man har…eller ? OskyldigTungan ute

elyse
0

#0 Var bor du? Du får gärna komma och träffa mina två Ragdolls. Jag bor i Uppsala.

Zekina
0

#4 Jag bor i Falkenberg, Halland så jag tror att det blir lite för långt för mig.

#1-3 Tack för tipsen om internet, tänkte inte riktigt på det ;p Vet någon om det finns en uppfödare i Hallands län? ;)

Heidi
0

# 5 Brukar finnas uppfödarlistor som är indelade i län hos rasklubbarna.

Katter.nu har såna listor om inte annat.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

HBKbruden
0

#5. Jag bor också i halland, 4 mil från fbg med andra ord Torup. När jag sökte ragdoll hittade jag ingen uppfödare här utan köpte i Göteborg. Vi har en kille på 6 månader om du vill komma hit och träffa honom.

HBKbruden
0

#5 Hittade nu att det finns uppfödare, en i laholm och en i halmstad

emimollie
0

Jag bor i Kungsbacka! Du får gärna komma och hälsa på oss och våran Ragdoll tjej som förhoppningsvis väntar missebebisar nu i höst/vinter! Om inte för att titta på bebisar utan bara prata katt och träffa en ragdoll Glad

Men som sagt, det är ju lätt att gå in på en av rasklubbarna ex. Scandinavian Ragdoll club http://www.scandinavianragdoll.com/ och gå in och leta uppfödare nära dig!

Lycka till!

Kram Emelie