Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett07-ragdollbilder
Läst 2128 ggr
FunHouse
0

Miras enda bebis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Darlinlildols Bella Mi fick en stor hane för 2 veckor sen. Han är så fin i typen, men tyvärr för mycket färg ner på benen bak. Men såååå gullig!!!

Han föddes 8.55, där för hans namn Just Me Eight fifty-five.

Förlossningen var lite dramatisk eftersom han kom med svansen först och huvudet var så stort så det fastnade… och det fanns ju inga syskon som tryckte på heller, men jag fick ut honom. Föst trodde jag han var död men efter lite gnuggande så han hämtade han sig fort och hans mamma har varit så duktig efter det.

Idag 2 veckor väger han 380 gram och är en tjockis:))
och så söt…

//AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

atique
0

vilken sötis :)Flört

av mina fem kattungar kom 4 st med svansen ,såg lite lustigt ut när svansen åkte ut o in hehe vid värkarna

FunHouse
0

Ja, det brukar komma nån med svansen före tycker jag, men just när det var bara en tror jag att det var extra svårt.

Jag håller med…det såg rätt konstigt ut när svansen åkte in och ut. En gång sprang jag upp och skulle hämta nåt och när jag kom ner såg jag inte svansen och trodde hon lagt ungen någon annan stans och letade, men sen kom svansen ut igen:)

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

atique
0

hehe minns att mina hundvalpar kom med baken först ibland men konns intge att det var nån svans som kom sådär :) men jag har kanske glömt ibland är mitt minne som en guldfisk Oskyldig

Willenkatten
0

KyssEn stor duktig pojke! Grattis!

Han har ju ett fantastiskt fint huvud…

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

[Litlamins]
0

Vilken gullunge!

Har precis haft en "kull" med en ensam pojke (som också kom med baken först i en långdragen förlossning). På vår stack svanstippen ut till och från i 50 minuter, trodde absolut att ungen var död när han kom ut, men det gick bra. Jag visste redan innan det startade att det bara var en unge, pga komplicerad dräktighet med UL vid ett par tillfällen. Tack och lov blev inte mamma-katt värksvag trots endast en unge och sätesläge.

Man fäster sig om möjligt ännu mera vid dessa Enlingar.  Vi sålde just lille Dumle Muffin och det känns jättejobbigt. Saknar honom jättemycket.

Denna kommentar har tagits bort.
Evenstars
0

Grattis AC, vilken liten snygging! KyssKyssKyss

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

raggorgeous
0

Jättefin ser han ut!! Skönt att allt gick bra!!
Hade 2 med svans före i sista kullen, men det gick jättebra det med.

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Snowdollz
0

Grattis till bebisen! Riktig snygging! Kyss

miher33
0

Grattis, vilken lite snygging Kyss

Helona
0

Sicken liten gulleplutt! Kyss

emimollie
0

Grattis igen AC!

Han är lika fin som när vi var på besök, din goa tjocka "lille" plutt. Måste säga att han såg riktigt fin ut, synd på färgen! Men kommer bli underbar oavsett juKyss

Han måste ju bli lite speciell! Enda goingen och kom till världen med stor entré! Kan tänka mig att han blir bortskämdGlad

Wonderdolls
0

Grattis till lille sötnos!!Kyss

Ninasmirakel
0

Söt som sockerKyss