Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 04-uppfödning-och-genetik
Läst 4103 ggr
Evenstars
0

Ett Mirakel har skett! <3 <3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För fyra veckor sedan fick Evita missfall och föder fram fem tillsynes helt okej kattungar. Det var en jättejobbig händelse. Jag grät mig genom hela händelsen och efteråt! Evita var jätteduktig och har mått hur bra som helst sen den händelsen, gått upp 800gr och sett allmänt superpigg ut. Prover togs och inga tecken på infektion! Röntgen visade på tomt! Skönt!

Nu för två timmar sedan kom den här brorsan!!!! Så ofattbart och samtidigt så fantastiskt! Kyss

Visserligen har jag inte kunna släppa helt att något inte riktigt stämde. Jag har sagt ibland sen den händelsen: "Visste vi inte bättre skulle man tro att hon är dräktig" och "ibland inbillar jag mig att det ändå är nån kvar". Så nog har jag känt på mig något, små signaler som varit svåra att ta på!

Är helt omtumlad!

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

GunBertus
0

helt otroligt!!

Denna kille måste ju få något alldeles fantastikt namn eller hur?

stort grattis ( själv är Vision just nu uppe i 4 ungarGlad)

Kattungar väntas hos GunBertus

Lottis-Gottis
0

Ja jag säger som jag sagt Kicki. Helt fantastiskt Glad Är så glad för er skull, grät glädjetårarGråter

Grattis till Little Surpise Glad

Grattis även till dig Ulla Kyss

Puss på er båda två!!!!

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

emimollie
0

Men wow, verkligen ett litet mirakel!!! Stort grattis!

Håller med Ulla, det måste bli något aldeles extra som denne lille döps till Kyss

Fortsatt lycka! Kram Emelie

auroraborealis
0

Åhh vad roligt, vilket mirakel!!

ItchyKoo
0

Men Kicki, jag hade ingen aning om att Evita hade fått missfall Gråter Förstår att det var fruktansvärt jobbigt, jag har ju själv varit med om det en gång (min Breitling födde 5 välskapta bebisar på dag 55). Tröstkramar!! Och så ett stort grattis till "lillebror" nu då, helt otroligt!! Lycka till med honom <3<3<3

Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!

Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

www.itchykoo.se

Love-Cats
0

Åh vad roligt för er=)

Ja detta är sannerligen ett mirakel!

Brukar vara in på eran hemsida och sukta efter era vackra katter=) Själv har jag en underbar kisse från fjälltoppens=)

STORT LYCKA TILL med den lille nuKyss

FunHouse
0

Jaha där satte tårarna igång att rinna, jag blir så rörd, vilken lyckaSkrattandeHade det varit en tjej kunde hon hetat Lycka, men det passar ju inte så bra på en kille.

Helt otroligt…

Kram AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Helona
0

Ja, här behövs inte mycket för att ögat ska bli vått! Så gissa om det rann för fullt….Gråter

Magic Miracle of Evenstars ska han ju självklart heta! Flört

Stor grattiskram, efter allt det tråkiga.

LittleSweeties
0

Sååå ledsen för missfallet, men sååå glad att du fick en sån
Stunning Surprice!! Som är mitt namnförslagFlört
GRATTIS!!

Ragluceritos
0

så trist å høre om missfallet….men så kjekt med den lille gratulerer så masse <3

GunBertus
0

jag har ett namnförslag

han är en riktig överlevare, en gladiator

så Spartacus är mitt val

Kattungar väntas hos GunBertus

Berglyckan
0

Massor med grattis kramar Kyss

Helt otroligt, vart gömde han sig på rönken bilden?

Helena

Ninasmirakel
0

Åh ett sådan ljuvligt slut på en sorglig saga Chrstina!

Han skulle få heta ngt med Number One and the ONLY!

Beklagar så klart det sorgliga missfallet……..

Lycka till!!

bebble
0

Un drens tid ä

bebble
0

Undrens tid är inte förbi:)

Grattis!

Vi fick efter 30 tim kattunge nr 3!?

2 at föds fram snabbt och lilla Nala väntar tills jag kommer hem från Malaga drygt ett dygn senare (30 tim) och efter jag drukigt svenskt kaffe kommer nr 3 ?? frisk, pigg och full fart på denna lilla krabat!

Wonderdolls
0

KyssGrattis till lillen!!! Helt otrolig historia!!!Kyss Verkligen en liten mirakel!!

kram..

Snowdollz
0

Ett riktigt Mirakel och Kämpe är den lilla killen! Skönt för mamma Evita att efter sin tragedi få pyssla om en alldeles egen liten bebis till slut. Stort grattis till lillkillen! Kramar!

miher33
0

Men åhh, vilket härligt slut på den jobbiga händelsen. Vilken liten kämpe och vad skönt för mamma att hon fick en goding. Glad

Vilken lite hjälte, han kanske kan heta något som Evenstars Miracle Hero

Omorose
0

Men Kicki =( Beklagar verkligen över Evitas missfall, din lilla docka <3

Men trots allt, stort grattis till lillebror Kyss så otroligt underbart. Den lilla killen kommer bli så bortskämd med kärlek och gos, om inte annat från mig ;P Måste få komma och hälsa på snart!

Kram på dig.

Sarah

Evenstars
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för alla tröstkramar och gratulationer. Missfallet var jättejobbigt men jag och Evita hade lämnat det bakom oss mer och mer. Hon har varit så pigg, jag så tacksam över att hon mådde bra och vi har blivit om än ännu tajtare sen den händelsen.

Nu bara förundras och glädjs jag över vår lilla mirakelbebis som valde att stanna kvar hos oss, hos Evita! ? ? ? ?

? ? Evita och hennes mirakelbebis, nu på morgonen! Han har gått upp 4 gr under natten och suger som en spädkalv ;) ? Kan fortfarande knappt fatta att vi huxflux har en bebis i bolådan!

Bara att konstatera det blir ALDRIG som man tror/planerar! Allt kan tydligen hända! ? ?

PS! Beklagar den suddiga bilden, men ni ser lite i alla fall! DS!

# 5 Hanna, ja vi började ju prata om missfall sist vi sågs men blev avbrutna av något. Skulle just berätta för dig då eftersom jag visste att du hade stöd att ge (bara genom att prata om det) eftersom jag vet att du gått igenom samma sak.

S*Evenstar's

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)

Christina

miher33
0

Sötast Glad

Amasing-Stars
0

Hans navn må være LYCKE LITEN <3 Flört …. ja tenk at slik kan skje … , et lite mirakel !! og at han ikke har vistes på rønkenbilde Förvånader helt sprøtt ! Grattis til mamma katt og dere Glad, kram kram

Helenas-Margit
0

Åh vilken underbar men ändå tragisk historia! klappa om kattmamman från mig och en stor kram till dig med! Kyss

[Litlamins]
0

Grattis till lillen!
Vilken otrolig berättelse.  Ska bli spännande att följa den lille.

Willenkatten
0

KyssStort grattis!

Vilket fantastiskt mirakel! Fina namnförslag du fått, vad skall han heta, underverket…

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

Christelle
0

Beklagar det som hände med missfallet!Gråter

Men stort grattis till erat mirakel!Kyss

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Trasan08
0

Grattis till det lilla miraklet  Kyss Vilken grej va.. helt otroligt.

Lycka till nu och håll oss uppdaterade med massor av bilder på den lille kämpen o den starka mamman.

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

Ilya
0

#7 Lycke hade han ju kunnat heta Skrattande

Vilken underbar historia, grattis måste jag säga!

raggorgeous
0

Åh vad skönt att lille killen mår bra och mamma med!!!
The one and Only tycker jag han ska heta!! <3

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

LindaLW
0

Fantastiskt slut på en annars väldigt tragisk historia! Aldrig slutar man förundras över naturens nyckfullhet… Grattis till den lille!

ItchyKoo
0

#20  Usch vad självupptagen jag känner mig, jag märkte inte att det var något så speciellt du var på väg att berätta när vi pratades vid, men jag kom ihåg att jag tvärt rusade upp för att kolla när våra katter skulle upp… Skäms Ledsen att jag inte fanns där helhjärtat när du ville prata, men om du vill prata om det en annan gång så gör jag gärna det, det kan vara bra även för mig för jag har nästan förträngt hela den hemska händelsen…

UNDERBART att den lille ökar i vikt och mår bra, och så fantastiskt skönt för Evita att hon åtminstone får en liten bebis att ta hand om. Jag håller tummarna stenhårt för honom, det lilla miraklet!! Kram!

Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!

Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

www.itchykoo.se

Evenstars
0

# 31 Nej Hanna så ska du inte känna!! Vi pratade ju så mycket allihopa att vi nästan glömde bedömningarna ;). Vi blev tvungna att bryta upp just då, vi också! Vi hinner prata om detta då du och Sarah kommer och hälsar på! :) <3 Kram!

Lilla mirakel-killen har ännu inte fått namn, men vi jobbar på det. Måste enas, som vanligt! ;) Jag börjar våga tro att han tänker samma hos oss. Han har gått 20gr på 2,5 dygn. Som jag skrev på FB: "Mitt lilla hjärta!" <3 <3

Liten gissning också ;) - Tror brun, möjligen blå (ej tabby). Han kan bara bli high mitted bicolor och har rosa nos. I övrigt hur rättecknad han är går inte att säga, men lite roligt är det att gissa. :D

S*Evenstar's

Christina

Evenstars
0

Nu har vi enats…Hans namn blir:

S*Evenstar's Splendid Surprise

och betyder

Splendid = ståtlig, glänsande, lysande, storartad, praktfull, härlig
Surprise = överraskning, förvåning, överrumpling

S*Evenstar's

Christina

emimollie
0

Låter helt perfekt FlörtKyss

Ilya
0

#33 Underbart! Skrattande

FunHouse
0

det var ett mycket passande namnKyss

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

auroraborealis
0

Jättefint namn på det lilla miraklet. Jag blev så ledsen för din skull då jag läste att hon hade haft missfall, jag blir alltid så berörd även om det inte drabbar mig. Jag visste  inte vad jag skulle skriva tidigare, jag tänkte bara hur hårt ni uppfödare kan drabbas och vad mycket ni får vara med om, både lycka och ledsamheter. Vilken glädje även för henne att det lilla miraklet föddes.

Evenstars
0

# 37 Vilka fina rader Lena-Marie! Nog är det så att det är många glädjestunder i en uppfödares liv men också ledsamma stunder! Livet kommer så nära inpå en!

Splendid Surprise är en kraftig kille som gått upp 70 gr sen torsdagskväll! Nu gläds vi åt det liv vi fick och har de andra syskonen i hjärtat! <3

Jag tror han blir blå bicolor….:)

S*Evenstar's

Christina

Askrike
0

Åh vilket fint slut på en tråkig historia. Namnet är alldeles perfekt!!!

Christelle
0

Superbra namn Kicki och Jonas!Kyss

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Lottis-Gottis
0

Helt perfekt och underbart namn KickiGlad

Pussa mamma och bebis från migKyss

och för allan del en stor puss till dig med Flört

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

celestials
0

I am so happy for you and Evitas little boy <3

Evenstars
0

Tack alla och Thank you Annukka! Kyss

Startade en ny tråd med 4 veckors foton för den som är intresserad:

http://ragdoll.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=ec49c339-8a2d-44b0-a95e-6b31a8ffe776&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

S*Evenstar's

Christina

Evenstars
0

Tack alla och Thank you Annukka! Kyss

Startade en ny tråd med 4 veckors foton för den som är intresserad:

http://ragdoll.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=ec49c339-8a2d-44b0-a95e-6b31a8ffe776&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

S*Evenstar's

Christina