PULSATILLA ?
Hej,
Är det nån som vet vart man kan köpa Pulsatilla?? Det ska visst vara väldigt bra för att få igång ett sunt härligt löp, och göra liv´modermiljön så ultimat som möjligt på honorna…
Hej Unni,
Pulsatilla köper du i en homeopatbutik, eller från någon butik på nätet.
Hej från Margareta
-------------------------------------------------------------------
GIC NL*SiempreAmar All For Love söker nytt hem
Varför inte låta det komma naturligt
Jamen det ska tydligen vara bra om en katt tex haft livmoderinflammation, så är det jättebra… det hjälper till att befrämja miljön i livmodern fram till löpet så att katten kan bli parad.
Vilken affär på nätet margareta.
aldrig hört talas om.. vad innehåller det?
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

det är också bra om katten har livmoderinfl…istället för kastrering så kan det hjälpa , då i kombination med antibiotika (tror jag det var..)
Diadems i Norge har artiklar om detta på sin hemsida och kanske man kan köpa från henne med?
Kattungar väntas hos GunBertus

Her i norge må nå veterinær skrive en søknad hvis en ønsker å få dette preparatet. Det er naturmedisn = ikke testet,så man har ikke oversikt over ev bivirkninger etc..
Jeg prøvde det en gang på beyonce, for å "renske" opp etter en abort.
Da måtte vetten skrive en utfyllende søknad som jeg måtte levere på apoteket..
PULSATILLA
Skulle behöva testa det på min lilla tjej. Hon löper på ordentligt, men det blir ingenting utan hon går tom efter parning. Den som vet var jag kan få tag i Pulsatilla, snälla skriv svaret i tråden.
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
Ja lena… DET skulle du prova!!
Jag hör av mig så fort jag snokat reda på det..
man bör kolla katten innan mam ger det
finns olika till varma och kalla katter

Jag har aldrig hört talas om det, men det låter bra. Är det så att det kan rent utav förebygga livmoderinflamation eller dagdrömmer jag bara ? 
Man brukar visst ge Pulsatilla för att göra förlossningen enklare för katten också?

#6: Her i Norge selges de fleste homeopatmidlene reseptfritt på de større apotekene.
Jeg er litt usikker på hvilket preparat du fikk, men det hørtes jo nesten ut som Alizin, og det er jo ikke et homeopatmiddel?
Jeg har iallefall kjøpt endel ulike merker med homeopatmedisin, bla Pulsatilla D eller C 30 til bruk ved livmorsbetennelse. (Husker ikke hvilket)
Har også kjøpt preparater for strilende haner og for å fremme løpetid.
#0: Kjenner du noen som skal til Norge fremover, kan du jo bare be dem kjøpe det til deg

#12, hm, nei , det var pulsatilla D 30…
Det hadde vært reseptfritt, men da jeg skulle innom apotek1 måtte jeg tilbake til vetten og få de til å skrive ut en søknad…dette var for 1 år siden tror jeg..merkelige greier!

…så rart!!
Dette skal jeg jammen sjekke opp i!
Har ikke hørt noesomhelst om at det må veterinærsøknad til for å få kjøpt dette, enda jeg har anbefalt dette til flere som jeg vet har brukt det den siste tiden…Nå er det en stund siden jeg kjøpte mine, men disse kulene varer jo i evigheter, og går vel heller ikke ut på dato med det første, tror jeg.
Synd om det foregår ulik praksis på ulike steder i landet.
Det jag fått råd om heter
Pulsatilla C 30
Marianne, kan du inte köpa det åt mig i Norge då och skicka hit.. jag betalar selvfölgelig…
Unni, testade du Pulsatilla?
Vet någon vad det är för skillnad egentligen på D30 och C30?
Det fanns bara D30 i vår hälsokostaffär.

Sen finns det även medel mot vätska i lungorna som jag inte kommer ihåg vet det heter…och även Arnica som är ett smärtstillande medel som är väldigt effektivt både till djur och människor ( har för mig att man kan ge Arnica och Pulsatilla effektivt efter förlossning..som då är både smärtstillande och sammandragande)
Arnica kan också ges till små klena kattungar med bra effekt
jag har även medel mot chock ( t-ex förlossningspsykos)
men Unni, du tror ju inte på sånt "HokusPokus " brukar du säga
Tydligen är C30 en starkare "potens" av samma medel än D30?

ja jag tror det har att göra med "utspädningen" av medlet men homeopatmedel behöver inte vara starka för att vara effektiva har jag fått lära mig iaf
Hittade denhär infon om nån är intresserad:
De olika styrkorna på
homeopatiska medel kallas
för potenser för att de verkar
mer kliniskt med ökad
spädning.
Man använder sig av
följande skalor
D-potens (1/10),
C-potens (1/100),
M-potens,(1/1000),
CM-potens,(),
LM-potens,(1/50000)
De vanligaste potenserna är
D6, D12, D30, D200, C6,
C12, C30, C200, 1M, 10M,
CM, LM6, LM12 och LM18
C30 skulle alltså då vara mera utspätt än D30

Hei Unni. Vet ikke om du har funnet noen løsning, men her hvor jeg bor er det likt som ragstars sier. Det kjøpes reseptfritt på apoteket. Jeg har kjøpt en del og sendt nedover til danmark. Vil du jeg skal få tak i til deg også?
Det du skal huske er at det ikke alltid får hunnen til å løpe. Noen hunner har ingen uttelling av denne medisinen :)
Du har min mail om det skulle være noe :)
Kram

Det finns att köpa hos Ancis i sverige, hon säljer alla homeopatmedel. Jag har handlat där några gånger och har bra servcie.
mvh
Veronica
#17 Vet du vad det fär medlet mot vätska i lungorna hette? Väldigt tacksam för svar!