Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 2570 ggr
[Shaiya]
0

Parla bajsar

Utan att kraffsa over det! Varfor?

Och nar nagonting ar fel, som att hon inte far folja med pa hundpromenader varje gang eller vad som helst sa protest bajsar hon brevid ladan, aven om den ar helt tom och rengjord. Jag kan ju inte lata henne gora allt hon vill sa vad ska jag gora for att fa henne att sluta protestbajsa?

Det brukar fungera att stanga dorren till toaladan i sovrummet dar hon alltid protestbajsar men da kommer de andra djuren inte in till sina favoritplatser.Obestämd

[Shaiya]
0

Kanske ar det att hon lever upp till sitt smeknamn. POOPi. Flört

Askrike
0

Min honkatt har låtit bli att krafsa över ända sedan hon som liten kattunge flyttade hit. Då hade vi redan en hankatt. Jag har förstått att det är ett dominansbeteende. Alltså hon har bestämt att hon är högst i rang hos våra katter. Man ser det vid maten också. Han väntar snällt medan hon äter sig mätt.

Hur ser det ut hos dig, finns det fler katter?

Det där med protestbajsande utanför är ju skitjobbigt. Har inte varit med om det och har inget bra att komma med tyvärr.

[Shaiya]
0

Jag har tva katter samt en iller som gar pa lada och lite andra djur som hundar etc, ibland kraffsar hon over bajset men oftast inte och kiss kraffsar hon over alltid. Aven om hon inte kraffsar over bajset star hon och kraffsar pa golvet brevid den stora ladan, som om det  skulle tacka over det hihi.

Jo protestbajsandet ar jobbigt, hon bajsar endast brevid kattladan som star i sovrummet nar hon protestbajsar och endast i sammanhang da man som sagt inte tar med henne pa promenad,nar man stanger balkong dorren \hon vill inte vara pa balkongen, endast att dorren ska vara oppen.\ och sadanna saker. Och man kan ju inte bli sur pa henne heller! Om ladan ar for ren gar pojk-katten och skiter sonder ladan for att han gillar ej rena lador och nar den ar smutsig protestbajsar flickan brevid och brist pa lador har vi inte heller!! Obestämd

Men det ar val hennes sett att bestraffa oss nar vi sager nej, borskamda sota djavul!!

#3 Oh, later intressant.

Bifogar en bild pa monstret.