Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett07-ragdollbilder
Läst 4484 ggr
Raggedydoll
0

Blivit med Bicolor

Igår var jag och hämtade min första 03a :) Har länge varit tveksam mot bicolorna men nu blev jag såld på lilla S*Silvertrasan's Amber.

Första bilderna :)

S*Raggedy Doll
- Vi har kattungar :)

www.RaggedyDoll.se

Raggedydoll
0

ojdå vad bilderna blev knäppa. De finns på denna länk.

S*Raggedy Doll

www.RaggedyDoll.se

emy87
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

va söööt :)) va kul, jag tycker om bi-color jätte mycket, det är nog min favvo teckning. har en creme bi-color. :)

Här e han

Helona
0

Grattis till din söta lilla Amber! Kyss

miher33
0

Åh, sååååå söt Kyss.

Ilya
0

Vad skoj!

Bicolor är min favoritteckning.

Grattis :)

Mig-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har också köpt kattunge från silvertrasan´s! Han är en bruntabby bicolor! :)Rag n 0321

så goo!! :)

Ragluceritos
0

grattis :)

Lottis-Gottis
0

Grattis =)

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Raggedydoll
0

#2 vilken snygging!

#3 tack :D

#4 hon fortsätter att charma oss här hemma, är så glad över henne :)

#5 tack :D

#6 Oh, så det rä DU som får hem Selfridge =D Vad kul :D grattis :D han är något extra ;)

#7, 8 tack :)

Lilla Amber anpassade sig på 4 dagar! rekord! Hon utvbecklas oerhört bra och ska bli intressant att se hur hon kommer att utvecklas.

S*Raggedy Doll

www.RaggedyDoll.se

Mig-
0

Selfridge fick en kraftig reaktion på vaccinet :/ han har varit hos vet 2ggr och går på pasta. Han är jättehängig och trött. Jag hoppas han blir bättre!! :(

Raggedydoll
0

nej vad hemskt :( :'( Hoppas han bättrar sig snabbt :( Amber fick ingen reaktion alls. hon var lite för pigg efter. <3

S*Raggedy Doll

www.RaggedyDoll.se

Mig-
0

Åh! Han är så spinkig och liten…trots att han var störst i kullen..väger bara 1.1 kg :( får mata honnom med spruta och fet mat! <3

Raggedydoll
0

jobbigt :( När jag fick hem min Sioux förra året åt han inte på 2 dagar. Slutade med att vi fick tvångsmata han med majsvälling + ägggula och efter 2 matningar började han äta.

Kan rekomendera välling med ägggula, mycket näringsrikt.

S*Raggedy Doll

www.RaggedyDoll.se

Mig-
0

tack! vi matar honom nu med ett vetirenärfoder som är fett och proteinrikt! men ska prova :)

är bara rädd att han kommer bli jätteliten som vuxen?? :/

Raggedydoll
0

lycka till. Hör av dig om det är något :P

Hur går det med han nu? har han återhämtat sig? Tror inte han kommer bli det, an har en tuff start men tror han kommer bli stor ändå :)

S*Raggedy Doll

www.RaggedyDoll.se

Mig-
0

Han mår bra nu, Men nu mår den andra katten dåligt istället… Jag har haft sådan otur med mina katter :((<3

Tissin
0

Underbar! Kyss

Raggedydoll
0

#16 ajdå. Hoppas den blir bättre :/

#17 tack :D

S*Raggedy Doll

www.RaggedyDoll.se

Mig-
0

GråterGråterVi kommer antagligen behöva avliva den (inte selfridge, men vår andra katt som bara är fem sex mån:((((((((

Raggedydoll
0

Nej vad hemskt :( vad har hänt?

S*Raggedy Doll

www.RaggedyDoll.se

Mig-
0

GråterHan har fått kattsnuva (vi ska fastställa diagnos på mån) men antagligen har selfridge blivit smittad då han inte var vaccinerad när vi fick honom :((((( vi visste ju inte att clemens var sjuk sedan innan :( hoppas vi får ut på dolda-fel försäkringen :((

Raggedydoll
0

nej fy vad hemskt :(

S*Raggedy Doll

www.RaggedyDoll.se

Mig-
0

Vi får besked imorgon istället antagligen (hoppas att han inte går runt och har jätteont i munnen stackarn) :´(

Erina
0

Avlivar man om en katt har kattsnuva???? Det har jag aldrig hört.

Erina
0

Var inte Clemens vaccinerad? Vad är han för ras? När jag köpte min huskatt var han inte vaccinerad, så det var det första jag gjorde. Han reageade på vaccinet, men det gick ganska fort över. Fick sedan veta att hans mamma hade kattsnuva och även samtliga syskon. De mår alla bra nu och har alla vaccinerats. Att han reagerade på vaccinet var pga att han redan bar på sjukdomen.

Trodde inte man kunde köpa en ovaccinerad ragdoll unge Förvånad, låter jättekonstigt. Bra att han börjat repa sig! Nu håller jag tummarna för den äldre katten.

Mig-
0

Vi får se hur det blir nu. Den lilla går runt och nyser och den stora har uppfrätt tandkött, som aldrig läker??? (han har fått antibiotika för en sekundär baktrienflammation)

De kommer aldrig att kunna träffa andra katter då de har ett kroniskt virus. (om det är kattsnuva vilket det antagligen är)

Clemens har fått det hos uppfödaren då han fick små symtom redan efter två veckor! men det är värre nu och det är först nu vi reagerat på att det var något allvarligt. Men jag hoppas att de kan leva med det utan att lida!

Raggdollen såldes billigare pga att uppfödaren behövde gölra sig av med hela sin uppfödning (pga sjudom i familjen)

därför var vi tvugna att vaccinerahonom tidigare!

Erina
0

Hur länge har ni haft Clemens? Vad är han för ras? Varför var han inte vaccinerad?

Att de aldrig ska kunna träffa andra katter pga att de haft kattsnuva är något jag aldrig hört förr. Självklart bör de katter de träffar vara vaccinerade mot just Kattsnuva.

Har du tagit kontakt med clemens uppfödare?

Mig-
0

Clemens köpte vi i somras så ca 3 månader, och han var vaccinerad!

Han är en maine coon.

För att vaccinet inte ger 100% skydd.

Ja vi har pratat med uppfödaren.

Erina
0

Ok. Jag håller tummar och tår för att det ska gå bra för dina små! Förstår at det måste kännas jättejobbigt för dig Rynkar på näsan.

Mig-
0

Ja tack! GråterGlad

Raggedydoll
0

Håller tummarna för dig <3

S*Raggedy Doll

www.RaggedyDoll.se