Väntetid på stamtavla?
Hur lång tid brukar man få vänta på att få hem stamtavlan på sin kattungar? Hur länge har ni fått vänta? Varför ska ens kattklubb ha två exemplar av registreringsanmälan? Spara de en och sänder den andra till SVERAK?
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
Tog en vecka för mig. Häftig känsla att få de första egna stamtavlorna i sin hand!
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Ungefär en vecka, ibland två veckor, om allt är korrekt ifyllt, något längre under semestertider. Det stämmer att klubben spar ett ex hos sig, och skickar det andra vidare.

Tack :)! Hoppas nu jag hinner få hem dem innan fredag nästa vecka :)
Ja, SVERAK är snabba men du ska komma ihåg att du skickar reg-anmälan till din klubbs aveslsekreterare och där, kan den om man har otur, bli liggande några extra veckor eller kanske inte kommer fram.
Så jag skulle kolla med henne/honom att hon/han fått den och hon/han skickat den vidare.
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
Lycka till och hoppas att du får dem snart! 
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
Ja, det är några steg så det gäller att allt flyter på… :)
Klubbens avelssekretare ska ha två ex. Viktigt att märka ut vilken som är kopia och original, om du inte skrivit på båda för hand (SVERAK kontrollerar att det inte är en "kopiaunderskrift", då skickas den tillbaka).
Vet också att kansliet har haft lite mycket att göra, dels uppfödarseminariumet och så har förbundsstyrelsen haft styrelsemöte. Men de brukar vara snabba att komma ikapp :)
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

#6 Gulp och jag som skrivit dem på dator för att det skulle bli bättre synligt
. Kommer de skickas tillbaka då? Alla ex är ifylld från dator men påskriven för hand på båda exemplaren.
#4 Hon skickade det samma dag som hon fick det!
Så de borde varit hos SVERAK i fredags. Håll tummarna att de hinner hit :)
7# Jeg er ikke i Sverak, men jeg fyller alltid ut skjemaet på data, slik det blir mest mulig leselig. Så sant du har skrevet under for hånd med din signatur går det bra 
#7. Var nog jag som var otydlig, det är underskriften de kontrollerar att den är "äkta", dvs. original. All övrig text är de nog överlyckliga om de är ifyllt i datorn = lättläst även om det är en läkare som är uppfödare! *L*
Så det som är viktigt är att skriva under dem för hand, gärna alla ex, både det som ska till SVERAK och det som klubben behåller, så blir det inga bekymmer där…
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...