Ragdolls - lata katter?
Jag har en ragdolltjej som mest sover, hon busar LITE då och då, men inte är det många minuter per dag (hon är 1 år). Hon är dock väldigt mysig och go och helt underbar såklart :) Ni som har Ragdollkatter - hur är era katter till sättet? Hur mycket busar de ungefär i minuter/dag (och hur mycket sover de)?

Ja inte är det mycket fart inte. Något kvällsryck kan väl hända men annars så är det mest till att slöa.
Min man är lite sugen på att köpa en abbessinier eller något för att också få en katt med "lite riv i" som är med på buset.
Har din katt någon kattkompis eller är hon ensam? Vår äldsta katt blev mycket busigare när han fick en "lillenbror". Ragdolls är generellt rätt slöa och kan behöva en spark i baken, sådär, för att komma igång.
#2 Hon är ensam, men tanken är att hon ska få en kompis till våren/sommaren efter att hon haft sin kull. Om jag nu kan få min sambo att ställa upp på detta ;)

Mina katter har sällskap av varandra men är inte speciellt aktiva ändå. De är alltid med överallt i huset så de rör sig ju men de leker inte så mycket. Om man jobbar på det så kan man busa igång dom men det ä ju inte som med min gamla "bondkatt" som jag hade en gång i tiden. Den beövde man bara visa ett snöre för så blev hon helbusig. 
De brukar jag varandra lite då och då och göra några ryck över golven, främst på kvällen men annars är de ganska lata och klumpiga av sig…
Men helt klart goast av alla katter jag haft 
Jag har två ragdoll, 2 år och 4 år. Det är den lilla som busar mest och som går att få igång medan den stora mera sällan får några ryck. Jag försöker aktivera dem så gott jag kan och det märks om jag låter bli för då blir det tokrace sent på kvällen. Så nog vill dom busa lite i alla fall. Sen är det väl naturligtvis skillnad från katt till katt. /Nilsine