Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 6579 ggr
dara
2008-09-09 00:51
1

burskynken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hur ser era burskynken ut?

sätt gärna in bilder på burskynkena era och skriv även kattens färg

mitt burskynke till rag n

Yataz
2008-09-09 01:03
0

Har tyvärr inga bra bilder på mina burskynken upptäckte jag.
Men jag brukar använda krossad plysch tyg.
Mörkgrön till min röda kastrathane, Herkules.
Mellanblå till min hane, Ecco.
Vitt till min blåtabby hona, Elise.

Jag har fler burskynken, men dessa används mest.
Jag har också en hel garderob med tyger som bara väntar på att bli burskynken.
Tycker det är så kul att sy och variera, men man hinner aldrig Rynkar på näsan

Martina

Yataz

Singo-Torpet
2008-09-09 18:23
0

enkel-jag har ett ljusblått med nå  vitta blom-ranks liknande på med vitt kant på taket.

dubbelt-ett i linne med svarta och linne "volanger" på som i sin tur har svart respektive natur vita kantband på svårt att förklara..

enkel- det jag håller på med nu är vitt och rött.

sen så skulle jag vilja sy ett enkelt i linne med när tid finns, sen har ja väl en massa annat tyg i olika färger om ska bli något nån dag :) tyvärr ingen bild.

mina katter är rag a03, n04 (och en MCO svart smoke men han har inte ställts än)

tips på mått och mönster till hängmatta? och annat att ha i buren

dara
2008-09-09 19:41
0

inga bilder på era skynken?

Marie77
2008-09-09 21:15
0

Jag har inga bilder heller… Ska ta det imon och lägga in, lovar!!

Ett enkelburset i vinrött & grått, bågad framkant

Ett enkelburset i offwhite och beige (min favorit!) med rak framkant

Ett dubbelbur set i mellangrönt och offwhite med bågad framkant.

Jag har köpt diverse tillbehör oxå, förutom själva burskynken med tak, botten och gardin, så som hyllöverdrag, bädd, hängmatta, toaskylt mm till samtliga set. Alla tre kommer från Janitas Design.

dara
2008-09-09 22:06
1

här är mitt andra burskynke det är till min hussköld…

kom igen alla, sätt in bilder och ni som inte har, ta en bild och sätt in, medverka till att ragdoll.ifokus blir den bästa

Yataz
2008-09-09 22:35
0

#5 Skrattande

Yataz

Marrics
2008-09-09 23:22
1

Jag har en massa burskynkenSkäms Jag gillar att sy i lite blankare tyger så inte hår fastnar så lätt.

Avskyr att sy i velour då kanterna bara rullar sig när man syr. Det väldigt ROSA skynket sydde jag till Barkåsens Sweet Miracle som motvikt till hennes lite grymma look.

Sedan har jag en uppsjö av andra ett vann jag till och med pris för i Malmö det var kul. Det var till Venus där hade jag fäst en massa hjärtan på då hon är "kärlekens gudinna"Tungan ute

Marrics
2008-09-09 23:34
1

Söndag 13 april by Föreningen Sydkatten.

oj så stor bilden blev men det här är skynket jag sydde till Venus

Yataz
2008-09-09 23:48
0

#8 Åh vad fint! Vill också ha till min prinsessa Glad

Martina

Yataz

dara
2008-09-12 13:29
0

putt

Azzis
2008-09-13 16:09
0
Yataz
2008-09-13 21:07
0

#10 Hade inte du en snygg igloo som du sytt också till ditt burskynke? Flört

Jag tänkte att jag någon gång skulle få inspiration och tid till att sätta mig och pyssla lite. När den tiden kommer ska jag lägga ut bilder här..

Martina

Yataz

dara
2008-09-14 00:32
1

jo… burskynket är ju inte klart på långa vägar men här är igloon, burskynket skall vara vita som innertyget i igloon

Yataz
2008-09-14 00:35
0

#13 Jag tycker den är jättefin!
Den färg och det tyg du har på utsidan av igloon har jag på burskynket till min röda raggis Glad

Martina

Yataz

dara
2008-09-15 18:26
0

#13 tcak så mycket,

och ni som varit på utställning i helgen kanske tog en bild på burskynke? behöver ju inte vara en bra bildFlört

Elvans
2008-09-15 19:21
0

Mitt burskynke är rosa.. Och så har jag en grå/rosa madrass i botten.. Min mamma sydde det till mig.. Det är jätte fint till mina tjejer  :-)

Hittar ingen bra bild på det

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

www.elvansragdoll.se

www.elvansragdoll.blogspot.com

Elvans
2008-09-15 19:27
1

Hittade kort  :-)

www.elvansragdoll.se

Elvans
2008-09-15 19:28
1

Ett till  :-)

www.elvansragdoll.se

Evenstars
2008-09-15 20:26
1

# 3 Jag funderar mycket på detta med burskynke just nu. Vårt burskynke är grönt och beige…Måste dock sy fler Glad både enkla och dubbla och måste då bestämma om vi ska fortsätta med de vi har och göra fler eller om vi ska ändra stil. Ni får gärna lägga ut fler bilder. Detta var en jättebra tråd även för mig just nu Glad när jag söker tips som bäst.

Lägger upp en suddiga bild på vårt.

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Mariamores
2008-09-15 21:02
0

Ärtans oxå - jag har ju sytt mig ett supercoolt burskynke i amerikanska flaggans tema (det är ju en amerikansk ras liksom). Bollar i gardinkanten och tofsar för att piffa upp det hela, OCH för att roa katterna. Ni som var på VK:s utställning kanske såg det? Min dubbelbur stod i raden längst bort vid prisbordet? Skit att jag glömde kameran - jag hade ju tillbnringat en å annan natt medans barnen gått å lagt sig. Ja, jag är så stolt för att jag kom på det alldeles själv!!Cool Synd att det inte var tävling i "bästa burskynke", kanske hade man haft en chans på det? Åtminstonde en chans att komma med i top-tio (sade hon ödmjukt…).

Vi har kattungar!

Min hemsida

Singo-Torpet
2008-09-18 15:12
0

mitt blåa med vita blomrankor.. syns mest en ung-melker..

dara
2008-09-18 15:43
0

tack så mycket för alla bilder är så skoj att se..

mera mera mera

lijo73
2008-10-05 22:56
0

Någon som vet om man kan ha Burskynke i Veloursammet till ragdoll?

eller blir pälsen statisk av det?

Yataz
2008-10-05 23:09
0

#23 Jag använder det utan problem. Lyckas man bara med prepareringen och använder något som verkar anti-statiskt så har det inte varit några problem för mig i alla fall.

Martina

Yataz

annise
2008-10-06 00:27
0

vad fina

dara
2009-01-27 17:01
0

nu är det  dax för mig att sy ett nytt, så puttar lite på denna tråden för inspiration

louisdolls
2009-01-27 19:02
1

Här är mitt burskynke som jag beställde färdigt med stoppad botten och två kuddar till,,Det är för dubbel bur..

Det är i lila krossad sammet jag gav 700:- kronor för det vilket var fantastiskt billigt tycker jag ….

Synd att jag inte hade kameran med mig till utställningen ,,men här är det upplagt i soffan ..

Varför jag valde lila var för att min älskling Mango är lila…

//Elsa

dara
2009-01-27 19:46
0

#27 ja det var verkligen ett bra pris, var köpte du det? kan kanske skicka ett pm med adress?

louisdolls
2009-01-28 00:47
0

http://www.solkustens.com/bestallning1.htm    

Här har du länken som du kan gå in på och beställa

//Elsa

Blankan
2009-01-29 01:53
1

Här är två av mina enkelburskynken som kommer från Janitasdesign, de är superduktiga!

Jag valde att inte ha mellanvägg denna gång så därför är det öppet emellan.

Vänstra är mörkröd och rosa, det högra är mörklila och ljusblått. Båda passar bra till Raggisar!

Blankan
2009-01-29 01:55
1

ot Tyvärr en något gulaktig bild, men detta skynke är jätteläckert! Det går i grå toner, den ena en mörkare och den andre i en mer varmare ton. Det är uppblandat med vitt och klarrött…också från Janitasdesign =)

Blankan
2009-01-29 01:56
1

Här är mitt allra första burskynke, självklart från Janitasdesign..hihi

Mörkröd och offwhite, passar super till raggisar.

Blankan
2009-01-29 02:00
1

Detta är det senaste jag beställde, extra flickigt =)

Det är grått och gammelrosa blandat med vitt samt mönstrat tyg.

Blankan
2009-01-29 02:03
1

Det här skynket fotade Janitasdesign innan det hann bli färdigt, det skall också finnas en fin tygkant som hänger ner från hörnhyllan samt ett tält och en till wc-gardin =)

OJ, det bidde några stycken nu…..

Färgen är turkos och klarblå..tror jag

Yataz
2009-01-29 02:05
0

#30-34 Jättefina burskynken! Skrattande

Martina

Yataz

Blankan
2009-01-29 02:07
0

Jag kan varmt rekommendera Janitasdeign, de är duktiga och förstår vad man är ute efter. Man kan få tygprover hemskickade i alla dess färger i olika skalor.

Det kostar lite mer men är verkligen värt det med tanke på kvalitén!

Vet inte om jag får länka vidare, ta bort det annars…..

www.janitasdesign.com

Blankan
2009-01-29 02:50
0

#35 Tack så mycket! =)

dara
2009-01-29 23:30
1

nu är tyget köppt till det nya burskynket som skall sys, måste ju ha ett skynke till dubbelbur… Flört

det är olivgrönt och "vitt"

Singo-Torpet
2009-01-29 23:38
0

jag har också börjat på ett nytt till min mellan kille här hemma, blir ett till i linne (med vitt och svarta linne detaljer) ska även försöka mig på att sy en puff i linné…

Denna kommentar har tagits bort.
Evenstars
2009-02-02 18:18
0

PUST, himmel så svårt detta är med burskynken är!!

Vi måste fixa nya burskynken men jag är sååå petig. Jag vill inte ha så mycket krussiduller (stavas det så(?)) utan rent och snyggt. Sen vill jag ha färger som framhäver katten, inte mönster som gör att katten försvinner. Jag gillar Janitas design ganska bra, men av de modeller jag sett finns det inget som passar mig perfekt. Helst skulle jag vilja att någon läste mina tankar för jag vet knappt själv HUR jag vill att de ska se ut…haha.

Men det går kanske att beställa skynken med egna förslag därifrån Obestämd? Får gå in och kolla på sidan igen.

Snygg färg Caroline (# 38).

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Sprattelkattens
2009-02-02 19:15
1

Jag har ett par olika burskynken. Två enkelskynken, ett limegrönt med en brjörk och ett blå och vit rutigt. Två dubbelskynken ett mintgrönt med glansigt tyg med "broderier" ton i ton och ett blått med katter på.

-------------------------------------------------------------

Whiskykullen är här!

www.sprattelkattens.se

Sprattelkattens
2009-02-02 19:18
1

Jag gillar att sy men har tyvärr inte så mycket tid, gillar enkla modeller på buksynkerna.

-------------------------------------------------------------

Whiskykullen är här!

www.sprattelkattens.se

dara
2009-02-02 23:15
0

#41 tack så mycket, sänkte att färgen passade någolinda till både Anni och Safir nu när jag skall få till en dubbelbur.

jo allt detta med skynken och hur de skall vara är svårt, jag gillar ju enkla skynken men även medaljongtyger om medaljongen inte är så tydlig, (på mitt myköpta är den inte helt lika tydlig som på bilden.) har ett vitt skynke jag skall sy men ver inte riktigt hur jag skall göra med taket ännu…

dara
2009-02-13 22:49
0

putt

Trasan08
2009-02-14 15:50
0

Vad duktiga ni är! Att sy burskynke själv.. Själv har jag ingen symaskin, och skulle nog inte kunna sy nåt jag måste visa upp Obestämd

Jag har tur, och får låna burskynke av min uppfödare. Är så tacksam för det. Burskynken är ju urdyra.. Guld i mun

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

Wonderdolls
2009-02-15 00:11
1

Här våra burskynken rätt nöjd med det men man blir sugen att skaffa ett nytt.Flört

/Mili

Fyrpihls
2009-02-15 00:17
0

jag har också ett från Janitas..

ett vinrött med mitt stamnamn på, men nu har jag tröttnat lite på det så på förra utställningen så köpte jag helt enkelt en billig pläd som jag klippte isär och häftade en kanal på med en häftapparat kvällen innan och vips så hade jag ett nytt snyggt dubbelburs skynke.. fast utan stamnamn då förståss, men man blir lite mindre hysterisk med tiden, och en tavla uppepå går ju också bra.

Nu hade jag ju tänkt att jag skulle hinna sy det till nästa gång men man vet aldrig. Hittills har jag inte ens packat upp sedan förra gången..

Wonderdolls
2009-02-15 00:22
0

Mitt stamnamn's skylt går att ta bort så i fall att man bestämmer sig byta till någon annan burskynken med annan färg så passa det utmärkt till flera färger iaf.Glad

dara
2010-11-09 01:36
0

då var det snart dax att sy ännu ett burskynke och det var ett tag sedan denna tråden var uppe så jag hoppas på många nya bilder på hur era burskynken ser ut kommer in i tråden.

raggorgeous
2010-11-09 01:37
1

Här är mitt egensydda burskynke :)

Det ser lite snett ut ser jag men det är det inte… *s* Sedan har jag tavla ovanpå buren istället för broderat.. :)

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Christelle
2010-11-09 13:08
1

Jag undrar var man kan köpa de där skyltarna man kan hänga på utställningsburarna där stamnamnet kan stå? Tror de är gjord i nån slags metall.

Såhär ser iaf mitt burskynke ut

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

emimollie
2010-11-09 13:32
0

#38 snyggt tyg! Ja medaljongtyg är snyggt och kan ju även passa till burskynke om möntret inte tar så mycket uppmärksamhet!

#51 gillar även detta! Snyggt Carro med enkelt fast ändå lite fina detaljer..får nog bli min inspiration nästa gång Flört

raggorgeous
2010-11-09 19:11
0

#53 Tack! Ja det ska synas att det är min, men inte var för mycket krusiduller :) Ville att det ska utstråla "mys"

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

dara
2010-11-09 19:41
0

tack så mycket, tycker själv att skynket blev bra och lite sött. skall försöka hitta en bile eller så får jag ta en i morgon