Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 2351 ggr
Christelle
0

Hormonstinn hane!?

Som jag tidigare berättat blev min hankatt för nån vecka sen helt hormonstinn och mina två honor började löpa igenom p-pilleren. Det verkar vara löst nu men då har han börjat vara efter våran stackars lilla kattunge på 5 månader. Han har börjat jaga runt henne har alltid uppsikt över henne och pratar. Han har också flera gånger hållit fast henne i nackskinnet och försökt para henne. Finns det något man kan göra så han lugnar ner sig? Något medel eller liknande?

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Rosino
0

Suprelorin, om han inte ska användas i avel på ett tag.

christine58
0

Jag gav min hane Suprelorin när han var 10 månader, och det gick ju bra till en början. Efter ett par månader så avmagrade han och blev jättedålig. Jag fick ta bort honom när han var 1 år och 2 månader, hjärnhinneinflammation sa obduktionen. Veterinären trodde inte att det hade någonting med Suprelorin att göra men kunde inte heller bevisa motsatsen. Veterinären mailade dom som gör det men jag har inte hört om hon fick något svar. Jag tänker inte ge det till mina katter.

Välkommen in på min hemsida www.lavendelkatten.se

Rosino
0

#2 Beklagar att du mist din katt!

Det är första gången jag hör/läser om nån misstanke om att Suprelorin skulle ha orsakat nån sjukdom. Jag har antingen bara läst positiva erfarenheter eller också att någon tyckt att det inte haft så bra effekt som väntat - alternativt att verkan suttit i för länge.

raggorgeous
0

Har du Feliway hemma?

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

[Litlamins]
0

Rent spontant tänker jag att du ska skilja 5månaders-ungen och din hane åt direkt. Inte så kul för en 5 månaders att bli "uppvaktad" så. Och din hane kanske lugnar sig ifall han inte har nån att uppvakta?

Är kattungen en hona eller hane?
Om det är en hona, är det väl ändå dags att skilja dem åt nu?  Jag har haft en hona som löpte när hon var 6 månader en gång… tack och lov bodde hon inte ihop med nån hane. En hane känner ju innan katt-honan visar löptecken att hon är på G och kan hinna para.

Lycka tilL!

Rosino
0

Jag skulle inte heller ha en fertil hane med en så ung hona. Det kan ju inte vara meningen att hon ska bli dräktig igen. Visserligen inte direkt vanligt att de är könsmogna vid 5 månaders ålder, men det finns undantag.

Rosino
0

Inte dräktig igen, jag menade förstås "inte dräktig ännu"…

Christelle
0

Tack alla för tipsen. Jo vi har dem redan åtskilda för det är ju inte alls lämpligt och inte speciellt kul.

#4 Jo har bara den vanliga sprayen. Men menar du den i kontakten? Hjälper den tror du?

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/