Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 4604 ggr
Natal88
0

Död kattunge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänk vad livet kan vara bra orättvist ibland.

I natt fick Molly sin första kull, hon hade inte visat några tecken på att de var på gång och inget efter. Jag upptäckte det på morronen när jag skulle till träningen, då skulle jag lägga mig i soffan en kort stund innan jag skulle gå. När jag lyfte på filten så hitta jag en kattunge och den var död Gråter. Jag tog Molly till veterinären för att se så att hon var ok och ifall de fortfarande finns kattungar kvar. Men icke, det var bara en liten krabat som dessutom är död…

Det var ingen fara med henne och veterinären sa att det finns många orsaker till varför det blev som de blev. Men en orsak var för att det var första kullen och veterinären tyckte definitivt att jag skulle göra ett nytt försök till våren. Så får se om jag kan planera in en ny parning tills dess. Å då hoppas jag på bättre lycka…

Jag blev så himla ledsen! Så jag viste inte vad jag skulle göra riktigt så jag kände att jag bara ville få ut mig detta. Så därför delar jag detta med er. Gråter

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

miher33
0

Nej men fy vad hemskt. Gråter Gråter Jag förstår verkligen att du är ledsen. Vilken mardröm. Rynkar på näsan Den enda trösten i det hela är väl att mamma katt har klarat sig bra. Jag beklagar verkligen…

Elvans
0

skickar en tröstkram

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

www.elvansragdoll.se

www.elvansragdoll.blogspot.com

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

FunHouse
0

Vad sorgligt.

Kram//AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

dara
0

kram på dig och mammakatt

emblan
0

Usch vad hemsk :( Förstår att du blev jätteledsen… kram till er båda!!

SE*Hemlängtans
http://hemlangtans.se/

Natal88
0

tack så jätte mycket!!!

känns skönt med lite tröst.

Ja, jag är verkligen tacksam över att Molly har klarat sig fint trots detta! Vi sörjer lite ihop, och vi kommer nog gosa hela natten. Sedan så får vi ta nya tag, och så får vi hoppas på bättre lycka till våren.

Jag hoppas verkligen att ingen annan skall behöva uppleva detta!

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Christelle
0

Hemskt! Massor av tröstkramar!

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

raggorgeous
0

usch så trist… :( Kramar till er

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Omorose
0

Beklagar verkligen, måste va jätte jobbigt. Massor med tröstkramar!

Vilken dag var hon på?

Raggedydoll
0

Jag beklagar verkligen :( Vet hur det är att förlora en kattunge, men jag fick åtminstonde en kvar i livet. Måste vara oerhört svårt :( Som #1 sa, det måste vara skönt att mamman mår bra. Usch. Tröstkram på er alla.

S*Raggedy Doll
- Vi har kattungar :)

www.RaggedyDoll.se

Willenkatten
0

GråterTröstkramar till dig o kattmamma!

Min Sibylla fick två dödfödda ungar för en vecka sedan…   så jag vet hur det känns. Besvikelsen o sorgen efter dräktighetenstiden full av förväntan och glädje.

Men ibland blir det bara så och då är det något som varit fel.

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

Natal88
0

Uch vad tråkigt att höra #11, ja, de e ju så…

Tack allesammans! Det börjar kännas bättre nu å jag försöker att blicka framåt. Dock har jag märkt att Molly fortfarande är ledsen. Hon kan gå runt i lägenheten och jama sorgset efter sitt barn. Så ja försöker trösta henne och hon mår bättre när jag är med. Men hon blir väldigt ledsen om jag blir borta, om jag går och tränar eller handlar eller så. Då sitter hon vid dörren och gråter. Jag hör henne när jag går och när jag kommer innan jag har låst upp dörren. Men jag förhoppningsvis så lägger det sig snart även för henne.

#9: jag vet inte exakt vilken dag hon var på eftersom hanen lyckades få till det under en hel vecka, så jag vet inte från vilken dag som hennes ägg blev befruktat. Han va hos oss från 5 september till 11 septemper och han va på henne alla dagar. Så drygt 10 veckor har det gått. Ungen kom natten mot morronen den 17 november.

Kattungen var också kanske lite stort och hon är ganska liten, eller liten och liten, hon e väldigt smal men lång. Så det kan ha varit en orsak. Men tack vare graviditeten så äter hon mer nu och hon börjar bli öven normalstor, alltså börjar få lite bredd också. Vilket är positivt..

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Mariamores
0

Usch vad tråkigt Natalie…Rynkar på näsan Nu bidde det sorg här också… Kramisar till dig! Kom ihåg att du alltid kan lyfta luren om du vill surra av dig <3!

Vi har kattungar!

Min hemsida

Lottis-Gottis
0

Fy vad ledsamtGråter Tröstkramar

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss