hälsofundering
jag ger ju mina katter torkade nypon,blåbär och nässlor i blötmaten varje dag, jag är ju en sann naturhälsofantast,hihi
men jag har fler funderingar på alternativ medicin istället för den kemiskt framställda
Kollodial silver..äter vi när vi är sjuka…den tar bort virusbakterier..man kan hålla i spraflaska och puffa ett par tag i munnen , eller svälja en tsk..
uppfödare i bl.a Tyskland ger detta till sina djur också..och det är även effektivt mot svampsporer ex ringorm..de håller några droppar av silvervattnet i dricksvattnet till katterna och de duschar även med spray..varför testar vi inte det i Sverige? ibland känns det som vi ligger långt efter i såna här frågor, speciellt inom naturmedel..detta silvervatten har så låg halt av silver att det klassas som vatten desifinktionsmedel
http://ion-silver.com/
en annan sak som jag fått tips om..
http://www.aerozon-technologie.de/03_8-aero.htm
fick detta mail av en uppfödare:
_This is for allergica, bacterias, viras… And the Aero^3 UV-C-OZon is a bigger one. But THIS must be only in one room for the whole night, about 8 houres! And there is not alloud, that any human is inside the room!!! Later you must make fresh air with open window. And then EVERY bacterias and viras are DEAD!!!
The Ozon Pyramide can be on all the day- and it´s health y for humans and animals._
jag tycker sånt här är superintressant, men det är kanske bara jag
Kattungar väntas hos GunBertus

Jag tycker att det är intressant, dock är jag lite feg med att prova. Dessutom tänker jag att katten ska leva så naturligt som möjligt, och detta är ju inte direkt sånt som katten får i sig "i det vilda" (visst katten är inget vilddjur längre)
Men samtidigt så vill jag att katten ska må så bra som möjligt, va så frisk som möjligt. Ja jag är kluven, men alltid intressant att läsa och lära sig =)
Varför ger du katterna nypon, blåbär och nässlor? Alltså vad ska det hjälpa, förbättra osv? =)
Sarah.

fast kemiska preparat är ju inte specieltl naturligt heller:)
och skulle en katt få FIP finns det ju inget botemedel..det finns ju inget alls mot virus..
jag ger mina katter ovanstående för att höja immunförsvaret..har inte gjort det så länge men fick inspiration av en annan uppfödare.
Kattungar väntas hos GunBertus

Det är nog 7-8 år sen jag hörde talas om silvervatten för första gången. Jag hörde veterinären Satu Kärne, berätta om det. Jag gav Helona det i ett par år efter hon varit så sjuk.
Ionosil fanns då att köpa på djursjukhuset och hos Satu.