Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 2698 ggr
LeS-
2010-12-02 04:35
0

Sphynx!

Jag har nästan bestämt mig 100% för en liten nakenfis till sällskap….men bara nästan..

Varje dag blir jag mer och mer övertygad om att det är en ras för mig, men jag behöver det där lilla "GO" av någon som känner till rasen..

Kanske för att det är en så främande ras och för att alla som jag berättat för har skyggat när jag nämnt nakenkatt och visat bilder? Många som tycker det är hemska små alienvarelser men jag tycker de ser helt underbart coola ut!
Dessutom verkar personligheten vara precis det jag letar efter! En utomordentlig kelig katt med lite fart i som gärna ligger under täcker och myser med matte?

ÅHHH JAG DÖÖR <3<3<3<3<3

För mig får dom vara hur monstriga som helst, det är ju DET som är så underbart!

(ursäkta snacket, behövde bara snacka ur mig lite)

Vänligen; Lesley

FunHouse
2010-12-02 07:20
0

Förstår dig precis Lesley:)

Jag sålde två av mina tre sphynx kattungar till Ragdolluppfödare, just som sällskap/show katt. Och jag tror att dom blivit super förälskade i dom och ångrar sig inte.

Dom är ju en katt med lite mer fart i men ändå inte för mycket.
Dom hjälper till som nannys när man har kattungar och lekkompis till kattungarna. Och värmer husse eller matte när det är kallt ute.

Så det är klart du ska ha en nakenfis<3

//AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

ElHeMas
2010-12-02 08:22
0

Jag kan också bara säga att du ska köpa en nakenfis, de är sååå underbara, har personlighet, är otroligt keliga och bara helt fantastiska.

Vi har ursöta bebisar !!!!

raggorgeous
2010-12-02 22:27
0

Jaaaaaaaaaaaaaaa så klart du ska ha en Sphynx Flört vet inte vem som kan ha påverkat dig.. hihi Oskyldig

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

LeS-
2010-12-03 10:54
0

Skrev här igår men tydligen kom inte inlägget med ändå..hmm konstigt!

Tack snälla för era svar!

Har varit helt besatt i dessa sphynx och varit inne på olika sidor och läst om dom och kollat massa videos på dom på you tube och en del verkar faktiskt tycka om att bada!! De ser så himla goa ut när de plaskar runt i vattnet haha!

Är det nån större skillnad på honor och hanar i temperamentet tror ni?

Ja Carro, haha vem vet?? Jag kan säga såhär; din kiwi är megacoolt och hade det inte varit för henne hade jag inte blivit intresserad av rasen!

raggorgeous
2010-12-04 18:45
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#4 Så himla kul!! Hon hälsar stolt KyssSkrattande

Kiwi badar badkar… hittade en liten video.. *s* Hon tycker det är toppenkul! Helst om jag sitter i med henne! haha…

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

raggorgeous
2010-12-04 18:52
0

Här är en till film med lite mer drag i… Mokita står på kanten och undrar vad tusan det är för en konstig ny kompis hon fått hem.

Videon är från förra hösten..

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

raggorgeous
2010-12-04 18:55
0

Mokita nära att hoppa ner med henne.. men nää.. det var inget för en Ragdolldam ;)

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

LeS-
2010-12-06 16:45
0

Helt underbara Carro!!!

Jag har inga ord för Sphynxen, är bara sååå sugen men nu har jag bestämt mig för att hälsa på en uppfödare så jag får se om min uppfattning ändras då :)

Haha mina ragdolls e exakt likadana..de kan sitta vid badkarskanten när jag tar ett bad..och leka lite med ena tassen i vattnet..men ALDRIG att de ens skulle få för sig att hoppa i..ALDRIG!

Åhh jag måste bara berätta en rolig sak som hände igår.
Min kille var på toa, och som vanligt så stänger han inte om sig när han ska kissa (ja fråga mig inte varför..killar ni vet ;) ) Så hör Corazon att det porlar i toan..så han springer allt vad han pallar och hoppar rätt in i skålen..MEDAN min kille kissar…ja…han blev rätt förvånad när han hamnade i pölen (iaaak) kan jag säga…efter vi slutat garva fick vi lov att duscha lillgrabben..de är små clowner dessa kattungar!