Äldre katt för omplacering?
Behöver lite hjälp här och tänkte att någon här kanske har tips och råd för jag vet inte riktigt hur jag ska leta på bästa sätt. Jag är på jakt efter en äldre lugn katt för omplacering till min kära mormor som behöver lite sällskap om dagarna. Min mormor är 92 år gammal så hon är inte ung längre, men hon är väldigt pigg och fräsch fortfarande. Självklart har vi "backup" den dagen mormor eventuellt inte kan ha kvar katten längre, antingen hemma hos mig eller mina föräldrar eller så letar vi annat lämpligt hem, men det vore så synd om min mormor inte skulle få njuta av en katt bara för att hon är gammal. Hon bor i en stor lägenhet med inglasad balkong och har haft katt förut, och hon är mycket kattkär!
Det behöver inte vara en ragdoll utan det går bra med vilken ras som helst (även huskatt) så länge katten är lugn och kelig, och inte kräver utevistelse eller kissar inne eller dylikt. Äldre i det här fallet avser en katt som gärna är över 10 år, jag tycker det borde finnas sådana katter till omplacering någonstans och jag kan tänka mig att en sådan katt kan vara lite svårare att hitta hem till så det skulle ju vara bra från flera håll.
Vet ni någon som har en sådan katt eller vart jag kan leta för att hitta en? Jag har kollat litegrann på katthemmen men det finns så mycket katter och jag har inte riktigt tid att gå igenom alla.
---------------------------------------------------------------------------
Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com
Vet att Sollefteåkatten har 2 för omplacering. (www.sollefteakatten.se)

#1 Tack för tipset, har sett hennes annons men jag anser inte att 4 år är speciellt gammalt så jag söker hellre efter en betydligt äldre katt i det här fallet.
Dvs 10 år och uppåt, sådana katter som väl annars tyvärr kan vara lite svåra att omplacera p.g.a. sin ålder.
Åhhh vad synd att jag inte visste det här då Mirjams mamma fick omplacera underbara Boss.. 12 år.. ragdoll.. supergo kille.. men men… Hoppas mormor får sin katt - ska hålla öron öppna!!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Caroline - Jag sneglade faktiskt på Boss (han finns ju dessutom inte allför långt bak i min Tussilagos stamtavla
) men planerna hade inte kommit så långt då och sedan så ville han ju helst flytta med sin kompis så jag hörde inte av mig, dumt nog. Skönt att han hittat ett nytt hem i alla fall! Du får gärna hålla öronen öppna, tack! 
Hej Cheeserica!
Jag har en huskatt som jag tagit in från budapest hårda gator. Henne har jag behandlat mot skabb, mask, vaccinerat mot kattpest och kattsnuva och även mot rabies. Jag kastrerade henne och hon fick även pass. Nu befinner hos sig i Sverige hos min bästa vännina som egentligen skulle haft henne. Tyvärr blir hon utmobbad av hennes hankatt och min vännina har bestämt sig för att inte ha kvar henne. Jag kommer hem till Sverige den 19 dec och kommer hämta hem henne då.
Anledningen till att jag inte kunde blunda för henne ute på gatan var för att hon bokstavligen sprang fram till mig och började kurra och kela med mig..jag stod vid busshållsplatsen ett bra tag då jag inte kunde slita mig ifrån henne som bara var en kattunge då.
Tills slut bestämde jag mig för att ringa min kille som då fick komma med en bur och jag tog helt enkelt in henne. Hon var 100% hemlös då jag hade sett henne ströva omrking tillsammans med de 20-tal andra katter som finns runt om i den skolan jag studerar. Hon stack ut från mängden just för att hon sprang fram till folk och ville kela, de andra katterna sprang och gämde sig!
Jag har alltid sagt att Simba är för mig en ragdoll i en huskatts kropp och hade jag kunnat behålla henne hade jag inte tvekat en sekund! Men verkligheten är den att jag har för mycket djur för tillfället och måste även omplacera min ragdollhona som har gått ur avel…vilket är mkt tråkigt för mig.
Men är du intresserad av få bilder av denna underbara tjej som Simba är, är du välkommen att kontakta mig på
så kan jag skicka bilder på henne!
Vänligen; Lesley